سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره مندی ۲۰۰ روستانشین از آموزش‌های صنایع دستی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان جنوبی از برگزاری دوره‌های آموزش صنایع دستی در مناطق روستایی و حاشیه نشین شهرستان‌های نهبندان و سربیشه خبر داد.

کاوسی گفت: توانمند سازی محلی با رویکرد کسب و کار‌های خرد از مهم‌ترین اهداف برگزاری دوره های آموزش صنایع دستی در مناطق روستایی و حاشیه نشین است.

او ارتقای سطح توانایی و مهارت‌های راهبردی و کاربردی در مسیر توسعه پایدار مناطق روستایی و حاشیه شهر‌ها را از دیگر اهداف برگزاری این دوره‌ها دانست و افزود: ارتقای سطح زندگی روستائیان، اجرای سیاست‌های ماندگاری ساکنین در روستاها و شناخت پتانسیل‌ها و استعداد‌های موجود در روستا‌ها از جمله مباحث آموزشی این دوره‌ها است.

کاوسی بیان کرد: دسترسی به اطلاعات در جوامع روستایی و توانایی سازماندهی محلی، تقویت اقتصاد روستایی بر پایه صنایع دستی و گردشگری و توانمندسازی جوامع محلی با استفاده از پشتوانه فرهنگ بومی از دیگر مباحث و اهداف آموزشی این دوره‌ها است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با بیان اینکه در این دوره‌ها ۲۰۰ نفر در قالب ۲۰ گروه علاوه بر آموزش صنایع دستی، آموزش مفاهیم اقتصادی و اجتماعی را فرا می‌گیرند، عنوان کرد: افراد با استعداد و علاقمند در این دوره‌ها بعد از آموزش رها نمی‌شوند بلکه از سوی شرکت آموزش دهنده تحت پوشش قرار گرفته و در جهت اشتغال پایدار با یکدیگر همکاری خواهند داشت.

او میزان هزینه برای این دوره‌ها را ۸۰۰ میلیون ریال عنوان کرد و گفت: رشته‌های آموزشی بر اساس فعالیت و سابقه افراد در رشته چرم دست دوز، گلیم بافی، تراش سنگ، رودوزی‌های سنتی، سوزن دوزی، درویش دوزی، معرق چوب و خراطی است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.