سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستگیری جاسوس تبعه خارجی در مازندران

یک تبعه افغانستانی به اتهام جاسوسی توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره‌کل اطلاعات مازندران شناسایی و دستگیر شد.

این تبعه‌ افغانستانی با تحصیلات سیکل، دارای کارت‌های جعلی و کارچاق کن افغانستانی ها در کشور بود که ٣٩ سال از فعالیت و حضورش در ایران و مازندران می‌گذرد.

متهم، اتهاماتی همچون جاسوسی، کلاهبرداری، دسترسی به اطلاعات طبقه بندی شده با آلوده کردن برخی کارکنان دستگاه‌های اجرایی برای سرویس‌های جاسوسی نیابتی در کشور افغانستان و فعالیت‌های غیر قاقونی از جمله کارچاق کنی برای افغانستانی ها در کشور داشته است.

این متهم که هربار با مراجعه به کشور متبوع چند بار دستگیر و پس از تخلیه اطلاعاتی سریع آزاد می‌شد، خودش را نماینده و لیدر جمعیت افغانستانی در شمال کشور و نماینده سازمان ملل معرفی کرده و به جای فعالیت در فروش میوه و تره بار، پرونده‌های قضایی را بار خودرو می کرد، به دام سربازان گمنام امام زمان (عج) افتاد.

محمد کریمی دادستان مرکز مازندران در این زمینه گفت: در خصوص این پرونده سه نفر دستگیر و هفت نفر از مرتبطین به عنوان مطلع دعوت شدند.

وی افزود: با اشراف خوبی که نهادهای اطلاعاتی و امنیتی بر این موضوع دارند عملکرد کارکنان دولت رصد می شود وبه این سادگی نیست که اتباع بیگانه ای وارد استان شوند و به راحتی خارج شوند و اقداماتی را انجام دهند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.