سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضویت ۱۱ هزار روستایی و عشایر همدانی در صندوق بیمه اجتماعی

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان گفت: ۱۱ هزار نفر روستایی و عشایر این استان از ابتدای سال‌جاری تاکنون در صندوق بیمه اجتماعی عضو شده اند.

حاتم شکری مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان همدان گفت: در استان همدان ۱۴۰ هزار نفر از کشاورزان، روستاییان و عشایر زیر پوشش این صندوق هستند.

او از واریز مبلغ ۷۰۰ هزار تومان عیدی سال ۱۴۰۲ به حساب این تعداد از مستمری بگیران صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر خبر داد.

هفت هزار و ۲۵۰ نفر از مستمری بگیران عیدی گرفتند

شکری ادامه داد: برای هفت هزار و ۲۵۰ نفر از مستمری بگیران این صندوق در استان عیدی واریز شده است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر استان همدان اظهار داشت: این صندوق طبق اصل ۲۹ قانون اساسی ایجاد شده و هدف از تشکیل این صندوق گسترش چتر بیمه‌های اجتماعی است تا آحاد جامعه به خصوص کشاورزان روستاییان و عشایر بتوانند همانند سایر اقشار از پوشش بیمه‌های اجتماعی برخوردار شوند.

او پیشگیری از مهاجرت روستائیان به شهر، کاهش اختلاف طبقاتی و بالابردن سطح زندگی روستائیان و عشایر و تامین امنیت اجتماعی را از مهمترین مزایای این صندوق برشمرد و افزود: ارائه خدمات بیمه اجتماعی، سبب کاهش فقر، بهبود زیر ساخت‌های اقتصادی و در نتیجه باعث توسعه اقتصادی و اجتماعی در مناطق روستایی، عشایر و شهر‌های کوچک می‌شود.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر استان همدان گفت: جامعه هدف این صندوق ساکنان روستا و مناطق عشایری، افراد ساکن در شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر و شاغلین فصلی، قالیبافان، زنبورداران، کشاورزان شهر‌های با جمعیت بالای ۲۰ هزار نفر هستند و هر فرد زن و مرد با سن ۱۸ تا ۵۰ سال با حضور در کارگزاری رسمی صندوق در سراسر استان می‌تواند نسبت به ثبت نام و عضویت خود اقدام کند.

منبع:ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.