سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرماندار نهبندان:

نهبندان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی نیازمند برنامه عملیاتی است

ایروانی گفت: شهرستان نهبندان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی نیازمند یک چارچوب کلی و عملیاتی از سوی تمامی کارگروه‌های اجتماعی است.

ایروانی فرماندار نهبندان در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده شهرستان نهبندان گفت: چالش جدی شهرستان آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق، خودکشی و اعتیاد است.

او مسئله خودکشی را به عنوان عامل ناهنجار جدی در نهبندان عنوان کرد و افزود: از ابتدای سال دغدغه ما آسیب‌های اجتماعی است و در بسیاری از کارگروه‌ها و کمیسیون‌ها این مهم موضوع اولویت دار شهرستان بوده و امروز همه دستگاه‌ها پای کار هستند.

ایروانی با بیان اینکه ارائه برنامه موثر برای کاهش آسیب‌های اجتماعی از سوی دستگاه‌های متولی مهم است، بیان کرد: انتظار می‌رود همه کارگروه ها، برنامه عملیاتی برای سال جدید در خصوص کاهش آسیب‌های اجتماعی به ویژه مسئله خودکشی و سایر داشته باشند.

فرماندار نهبندان عنوان کرد: بهترین دانشگاه‌های کشور و بهترین دانش آموختگان را داریم، اما پژوهشگران ما در شهرستان ها کار مطالعاتی دقیقی انجام نداده اند لذا این مهم باید مطالبه گری شود؛ چراکه پایان نامه‌های ارشد و دکتری بیشتر در استان‌های برخوردار در حال انجام است.

او تصریح کرد: اگر نظام تصمیم گیری درست اتفاق می‌افتاد امروز در برقراری عدالت اجتماعی پزشک حرفی برای گفتن داشتیم، شهرستان نهبندان برخوردار است، اما از کمبود پزشک و روان پزشک در رنج است.

ایروانی با بیان اینکه در نهبندان حتی یک نفر جامعه شناس وجود ندارد، گفت: نسخه ما امروز برنامه عملیاتی است که باید تهیه شود؛ هم اکنون سیستم ما یکپارچه حرکت نمی‌کند و آمار آسیب‌های اجتماعی هر روز بیشتر می‌شود.

فرماندار نهبندان عنوان کرد: شهرستان نهبندان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی نیازمند برنامه و چارچوب کلی و عملیاتی است، برنامه یاری‌گران زندگی مصوب شد و هدف کلی هم دارد، اما دستور العمل‌های آن موثر نیست.

او با بیان اینکه بسته‌های آموزشی در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی توزیع خواهد شد، گفت: کارگاه‌های باز آموزی برای مشاورین دستگاه‌های اجرایی برگزار می‌شود تا مشاورین ما در حوزه‌های مختلف موثر باشند.

ایروانی تصریح کرد: امروز سبک زندگی را باید به مردم بیاموزیم تا طلاق، خودکشی و اعتیاد کاهش یابد؛ سبک زندگی حتی چارچوب استفاده از شبکه‌های اجتماعی را به ما می‌دهد؛ همچنین نیاز واقعی جامعه نهبندان هنوز مشخص نیست و باید در این خصوص اولویت بندی انجام شود.

فرماندار نهبندان گفت: در حوزه سلامت یک برنامه عملیاتی نیاز داریم تا منجر به کاهش جزئی خودکشی شود. فرمانداری هم تابع دستورات این برنامه است و پایش و رصد هم انجام خواهد داد، امروز اگر درست برنامه ریزی نکنیم جامعه ما به مشکل بر می‌خورد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.