سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گزارش باشگاه خبرنگاران جوان بخوانید؛

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال ۱۴۰۱ چه کرد؟

در این گزارش به دستاوردها، اتفاقات جدید و مهم کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال ۱۴۰۱ اشاره شده است.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شروع سال ۱۴۰۱ پخش آزمایشی تلویزیون اینترنتی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را از نخستین روز سال ١۴٠١ استارت زد، این برنامه هر روز یک ساعت تا ١۵ فروردین به‌صورت آزمایشی در بستر اینترنتی صفحه رسمی کانون در آپارات و سایت فروش اینترنتی آن، «دی‌جی‌کانون» برای کودکان و نوجوانان پخش شده است.

دوازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران

در خرداد ماه سال ۱۴۰۱ دوازدهمین جشنواره بین‌المللی پویانمایی تهران برگزار شد تاریخ برگزاری اصلی این جشنواره در اسفند ماه است که به دلیل شیوع کرونا این جشنواره به تعویق افتاد، گفتنی است در این دوره از جشنواره از ۸۴ کشور جهان شرکت‌کننده وجود داشت، بیش از ۱۲۰۰ اثر به جشنواره ارسال شده و از کشور ایران بیش از ۸۰۰ اثر شرکت کرده بود، ضمن اینکه ۱۱۰۰ اثر، حایز شرایط حضور بوده و از ایران ۶۰۰ اثر مورد پذیرش قرار گرفته و به مرحله ارزیابی داوران رسیده است که بیشترین شرکت‌کننده هم از فرانسه بوده است.

همکاری میان کانون پرورش فکری و ناشر قطری

همچنین در این ماه یک نویسنده و فعال حوزه نشر کتاب کودک در قطر همزمان با نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران یکی از آثار خود با عنوان «دره حنظل» را به کتابخانه‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اهدا کرد.

یدو در هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر

در مرداد ماه «یدو» به کارگردانی مهدی جعفری و از تولیدات کانون پرورش فکری در هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم شهر موفق به دریافت دیپلم افتخار و نشان زرین جشنواره برای بهترین بازیگر زن شد.

انتصاب دبیر جشنواره بیست و چهارم جشنواره قصه گویی

در همین ماه مهدی علی‌اکبرزاده رئیس بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی و مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در نیمه ابتدایی سال ۱۴۰۱، با صدور حکمی محمد گودرزی‌دهریزی را به عنوان دبیر این دوره از جشنواره قصه‌گویی منصوب کرد.

معرفی مدیر عامل جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان

آیین رسمی معرفی مدیرعامل جدید کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهریور ۱۴۰۱ با حضور محمد قمی رییس سازمان تبلیغات اسلامی، غلامعلی حداد عادل رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، علیرضا منادی رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی و جمعی از مسئولان کشوری، هنرمندان و نویسندگان عرصه‌های مختلف کودک و نوجوان و شماری از کارکنان و مربیان کانون حضور برگزار شد و حکم انتصاب حامد علامتی به‌عنون مدیرعامل جدید کانون به وی اعطا و از تلاش‌های مهدی علی‌اکبرزاده مدیرعامل سابق کانون قدردانی شد.

افتتاح هشتمین نمایشگاه نوشت‌افزار ایرانی اسلامی با حضور مدیر جدید کانون پرورش فکری

هشتمین نمایشگاه نوشت‌افزار ایرانی اسلامی با عنوان «ایران‌نوشت» با حضور وزیر آموزش و پرورش، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرعامل کانون روز سه‌شنبه اول شهریور ۱۴۰۱ گشایش یافت.

در آبان ۱۴۰۱ میزبانان مرحله منطقه‌ای بیست‌وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معرفی شدند ، این جشنواره از روز ۲۲ آبان ۱۴۰۱ در استان اصفهان آغاز شد و پس از آن به ترتیب تا روز سوم آذر استان‌های خراسان رضوی، خوزستان، تهران و آذربایجان‌شرقی میزبان این رقابت‌ها بودند.

تفاهم نامه طرح کانون مدرسه

تفاهم‌نامه طرح «کانون مدرسه» با حضور یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش و حامد علامتی مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سوم دی ماه امضا شد.

برگزاری جشنواره قصه گویی در یزد

بیست وچهارمین جشنواره بین‌المللی قصه گویی از ۲۵ تا ۲۹ دی ماه ۱۴۰۱ به میزبانی استان یزد برگزار شد ، تندیس جشنواره و کسب رتبه اول بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی قصه گویی در بخش‌های قصه گویی ملی بزرگسال و جستارنویسی از آن یزدی‌ها شد.
آیین تکریم و معارفه معاون فرهنگی کانون پرورش فکری با حضور حامد علامتی مدیرعامل کانون، جمعی از مدیران و کارشناسان کانون در بهمن ماه برگزار شد.

در بهمن ماه نیز پنج عضو مراکز فرهنگی‌هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان موفق به کسب جایزه از سیزدهمین مسابقه بین‌المللی نقاشی کائو کشور ژاپن در سال ۲۰۲۲ شدند که یکی از آن‌ها عضو کانون فارس است.

دو فیلم «بچه زرنگ» و «در آغوش درخت» از تولیدات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای حضور در بخش سودای سیمرغ چهل‌ویکمین جشنواره فیلم فجر انتخاب شد ، این انیمیشن که با تهیه‌کنندگی حامد جعفری تولید شده است اولین انیمیشن بلند سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان محسوب می‌شود.

گفتنی است که اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در ششمین المپیاد فیلم‌سازی نوجوانان ایران درخشیدند ، ششمین المپیاد فیلمسازی نوجوانان ایران ۳۰ دی تا ۳ بهمن ۱۴۰۱ به دبیری مسعود احمدیان و به همت بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد.

امداد فرهنگی مربیان کانون به مناطق زلزله زده خوی

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در پی زلزله شهر خوی به مناطق زلزله زده این شهر رفت تا در کنار کودکان و نوجوانان این شهر‌ها و روستا‌های آسیب‌دیده به ارایه فعالیت‌های فرهنگی و هنری بپردازند، کودکان و نوجوانان ایرانی هم‌زمان با چهل‌وچهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به‌صورت رایگان عضو مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شدند.

۵۰۰ تن از کودکان کار به تماشای فیلم سینمایی «ضربه فنی» از تولیدات کانون نشستند

همزمان با روز‌های پایانی سال ۱۴۰۱، ۵۰۰ نفر از کودکان مرکز پویا شهر با حضور در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به تماشای فیلم سینمایی «ضربه فنی» به کارگردانی غلامرضا رمضانی نشستند.

فیلم سینمایی «ضربه فنی» از تولیدات سال ۱۳۹۷ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوده که موفق به دریافت سه پروانه زرین، یک جایزه ویژه، یک تندیس و یک لوح قدردانی از سی‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان اصفهان شده است.

نمایش پویانمایی «شتر و آسیابان» در جشنواره بین‌المللی فیلم انیمیشن «مکنِس»

همچنین در ماه اسفند سه فیلم پویانمایی «کشاورز و روبات»، «سپیدبالان» و «جانشین» با نام مشترک «شتر و آسیابان» به کارگردانی «عبدالله علیمراد» در بیست و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم انیمیشن «مکنِس» مراکش به نمایش گذاشته شد ، بیست و یکمین دوره این رویداد هنری روز‌های ۱۲ تا ۱۷ اسفند ۱۴۰۱ (۳ تا ۸ مارس ۲۰۲۳ میلادی) در شهر مکنِس کشور مراکش برگزار شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.