سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفر غیرمنتظره نخست وزیر ژاپن به اوکراین

وزارت امور خارجه ژاپن از سفر نخست وزیر این کشور به اوکراین برای دیدار با رئیس جمهور اوکراین خبر داد.

سفر نخست وزیر ژاپن به کی یف برای دیدار با ولودیمیر زلنسکی، امروز سه شنبه در حالی صورت گرفت که تا لحظه ورود وی به اوکراین خبری از این سفر منتشر نشده بود.

یک روز قبل از سفر فومیو کیشیدا به کی یف، نخست وزیر ژاپن در دهلی نو با همتای هندی اش دیدار و گفتگو کرده بود و تا امروز، خبر سفر از پیش اعلام نشده وی به اوکراین در رسانه‌ها منتشر نشده بود.

گفته میشود هدف وی از این سفر، اعلام حمایت ژاپن از اوکراین در زمینه بازسازی این کشور پس از حملات نظامی روسیه است. همچنین نخست وزیر ژاپن در نظر دارد تعهدات کشورش برای حمایت از کی یف در آستانه اجلاس گروه ۷ به میزبانی ژاپن را نشان دهد.

پیش‌تر مقامات رسمی دولت ژاپن گفته بودند به رغم اشتیاق نخست وزیر این کشور به عنوان رئیس گروه ۷ در اجلاس آینده این سازمان، برنامه ریزی برای سفر فومیو کیشیدا به اوکراین به دلایل امنیتی دشوار است. ولودیمیر زلنسکی روز ۲۴ فوریه (۵ اسفند) با شرکت در جلسه مجازی گروه ۷ به مناسبت اولین سالگرد حمله روسیه به اوکراین از نخست وزیر ژاپن برای دیدار در کی‌یف دعوت کرد.

روابط ژاپن و روسیه از زمانی که توکیو دیگر کشور‌های عضو گروه ۷ را به اعمال تحریم‌های اقتصادی تنبیهی علیه مسکو ترغیب کرد تیره و تار شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.