سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مرکبات و خرمای جهرم در بازار‌های خارجی

مدیر جهاد کشاورزی جهرم گفت: بیش از ٢۶ هزار تن مرکبات و خرمای جهرم به بازار‌های خارجی صادر شده است.

مدیر جهاد کشاورزی جهرم گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از یک هزار و ۵٠٠ تن محصول مرکبات جهرم شامل ارقام لیمو لیسبون، لیموشیرین و نارنج پس از تایید کارشناس قرنطینه مدیریت جهاد کشاورزی جهرم و گرفتن مجوز‌های لازم به کشور‌های روسیه، قزاقستان، ازبکستان، قرقیزستان، بلاروس و آلمان صادر شده است.

زمانی گفت: این میزان صادرات نسبت به سال گذشته بیش از ۱۰۰۰ تن افزایش را نشان می‌دهد که این صادرات تا پایان اردیبهشت ماه ١۴٠٢ نیز ادامه دارد.

او گفت: از اواخر آبان سال جاری تاکنون بیش از ۲۵ هزار تن خرمای تولیدی شهرستان جهرم شامل ارقام شاهانی و زاهدی به کشور‌های هندوستان، پاکستان، افغانستان و کشور‌های حوزه خلیج فارس صادر شده است و همچنان نیز ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی جهرم گفت: افزایش کیفیت وبسته بندی مرغوب مرکبات و خرمای شهرستان یکی از مهمترین عوامل افزایش صادرات این نوع محصولات به خارج از کشور است.

زمانی تاکید کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۲ آن دسته از تولید کنندگان، سردخانه داران و تاجرانی می‌توانند نسبت به صادرات محصولات کشاورزی اقدام کنند که نسبت به دریافت کد QRcode از طریق سازمان نظام مهندسی کشاورزی اقدام و شرایط لازم را اخذ کرده باشند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.