سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باغداران نسبت به انجام اقدامات پیشگیرانه از سرمازدگی اقدام کنند

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : با توجه به پیش بینی اداره کل هواشناسی استان مبنی بر نفوذ هوای سرد طی روز‌های آینده، کشاورزان و باغداران نسبت به انجام اقدامات پیشگیرانه از سرمازدگی اقدام کنند.

علی چاله‌چاله رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت : علاوه بر کشاورزان و باغداران دامداران منطقه باید نسبت به اقدامات پیشگیرانه در واحد‌های دام و طیور خود برای جلوگیری از خسارت‌های ناشی از سرمای این سامانه که در حال ورود به استان است اقدام کنند.

وی با بیان اینکه از طریق مراکز خدمات جهاد کشاورزی توصیه‌های لازم به کشاورزان جهت جلوگیری از سرمازدگی انجام گرفته است افزود: پیشنهاد شده از سم پاشی و محلول پاشی طی روز‌های اخیر به ویژه ۱۲ و ۱۳ فروردین ماه خودداری شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه، جلوگیری از هرس درختان، تنطیم دمای گلخانه ها، پوشش تنه درختان و تامین انرژی برای واحد‌های دام و طیور را از جمله اقدامات پیشگیرانه دانست.

چاله‌چاله نسبت به تنظیم دریچه کندو‌های زنبور عسل و محافظت از آنها، مراقبت از تاسیسات آبیاری و خروج آب در لوله‌ها تاکید کرد.

وی با اشاره به اهمیت بیمه محصولات کشاورزی تاکید کرد: بخش کشاورزی همواره با مخاطرات کشاورزی روبرو است و بیمه محصولات کشاورزی می‌تواند از زیان کشاورزان در صورت بروز خسارت حمایت کند .

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.