سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

تمهیدات ترافیکی پلیس راهور در روز طبیعت

رییس پلیس راهور تهران محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های تردد در روز طبیعت (سیزده بدر) ۱۴۰۲ را اعلام کرد.

سردار محمد حسین حمیدی رییس پلیس راهور تهران گفت: براساس سنت دیرینه و کهن ایرانیان، همه ساله شهروندان تهرانی در روز سیزدهم فروردین که به روز طبیعت مشهور میباشد، بم نظور گردش و تفریح به دامان سبز طبیعت مانند پارک ها، تفرجگاه‌ها و گردشگاه‌های عمومی داخل و اطراف شهرعزیمت می‌نمایند. از طرفی با توجه به وضعیت خاص سال ۱۴۰۲ و قرار داشتن روز مذکور در ماه مبارک رمضان، احتمال تغییر زمان حضور شهروندان در نشانگاه‌های موصوف متصور بوده به نحوی که شاهد حضور گسترده آنان در زمان بعدازظهر و یا افطار خواهیم بود. بنابراین پلیس راهور فاتب با پیش بینیِ این موضوع اقدام به پوشش ترافیکی مناسب در معابر پیرامونی تفرجگاه ها، پارک‌ها و بوستان‌های سطح شهر تهران از جمله پارک‌های چیتگر، سرخه حصار، یاس فاطمی و... نموده است.

سردار حمیدی افزود: این تمهیدات ترافیکی بمنظور برقراری نظم و ایمنی ترافیکی و سهولت حرکت در معابر و تقاطع‌های پیرامون تفرجگاه‌های شهر تهران، انضباط بخشی پارک حاشیه‌ای معابر شهر تهران به ویژه معابر پیرامونی پارک‌ها و بوستان‌ها و جلوگیری از گره‌های ترافیکی در محدوده‌های هدف و همچنین کنترل تردد‌های منتهی به تفرجگاه‌ها انجام می‌پذیرد.

وی گفت: تردد کلیه کامیون‌ها و تریلر‌ها باستثناء وسایل نقلیه حامل مواد سوختی و مواد غذایی فاسد شدنی در کلیه معابر شهر تهران از ساعت ۰۶۰۰ الی ۲۴۰۰ در روز‌های شنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۱/۱۲ و یکشنبه مورخ ۱۴۰۲/۰۱/۱۳ ممنوع می‌باشد.

سردار حمیدی همچنین به شهروندان و رانندگان توصیه‌هایی نیز داشت تا این روز را به خوبی وبه دور از حوادث و تصادفات سپری نمایند؛ پلیس راهور با تخلفات حادثه ساز رانندگان که خط قرمز پلیس است در این روز به جد برخورد می‌کند علاوه بر این و تیم‌های پلیس راهور تهران بزرگ در این روز به محض مشاهده تخلفاتی از جمله جابجایی و حمل مسافر بیش از ظرفیت همچنین سوار نمودن مسافر در صندوق عقب اتومبیل، اضافه بار روی باربند و اطاق بار، سوار نمودن مسافر و اطفال در سمت چپ راننده و جابجایی مسافر در قسمت بار وانت ها، ضمن اعمال قانون از حرکت این وسایل جلوگیری بعمل خواهند آورد.

وی به راکبین موتورسیکلت توصیه کرد با سرعت مجاز و از سمت راست در معابر حرکت کنند و از حرکت و تردد دسته جمعی پرهیز نمایند و برابر ظرفیت مجاز تردد و حتما خود و سرنشین از کلاه ایمنی استفاده نمایند.

سردار حمیدی بیان داشت: حرکت با دنده عقب در بزرگراه‌ها ممنوع است رانندگان به تابلوی هدایت مسیر توجه بیشتری کنند و پلیس راهور با این تخلف به صورت جد برخورد می‌نماید و همچنین رانندگان می‌بایست پارک خودروی خود را در جایی مناسب و بدون ایجاد ترافیک و مزاحمت برای دیگران انتخاب و از توقف‌های دوبله و منجر به سد معبر پرهیز نمایند.

رییس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: رانندگان توجه داشته باشند که توقف در حاشیه بزرگراه به جهت سرعت بالا و احتمال وقوع حوادث جانی و مالی ممنوع می‌باشد پلیس راهور اجازه توقف و پارک حاشیه‌ای را به رانندگان نخواهد داد و حتما می‌بایست رانندگان و مراجعین به پارکینگ مراجعه نمایند چرا که توقف حتی لحظه‌ای هم در حاشیه بزرگراه بسیار خطرناک است.

برچسب ها: راهور ، روز طبیعت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.