سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار پلیس به شهروندان در خصوص کلاهبرداری از طریق دسته چک و مدارک جعلی

رئیس پلیس آگاهی استان زنجان با اشاره به کلاهبرداری مبالغ بسیار بالا در برخی نقاط کشور از طریق صدور دسته چک و مدارک جعلی، در زمینه پیشگیری از اینگونه موارد به شهروندان هشدار داد.

به نقل از پایگاه خبری پلیس زنجان، سرهنگ کارآگاه محمدعلی آدینه لو،رئیس پلیس آگاهی استان زنجان گفت: افراد سودجو و کلاهبردار همواره به روش های مختلف و از موقعیت های خاص برای فریب و اغفال مردم و دستیابی آسان به پول و ثروت دیگران سوء استفاده می‌کنند که مهمترین عامل پیشگیری از اینگونه موارد دقت عمل و هوشیاری خود مردم در مقابل وعده های فریبنده این افراد است.

وی اظهار کرد: در همین راستا بنا به تحلیل جرائم رخ داده در برخی نقاط کشور، پرونده های متعددی با موضوع صدور دسته چک با مدارک جعلی و کلاهبرداری از شهروندان با حصول مال نامشروع تشکیل شده است.

آدینه لو افزود: در این پرونده ها افراد کلاهبردار با سوء استفاده از هویت برخی افراد که اغلب معتاد و سابقه دار هستند دسته چک دریافت و از طریق همین دسته چک ها با خریدهای چند میلیونی انواع کالا شهروندان و بازاریان را اغفال می‌کنند.

رئیس پلیس آگاهی استان با اشاره به رقم خوردن کلاهبرداری های چند میلیاردی در برخی از استان های کشور، تصریح کرد: کلاهبرداران با این روش اقدام به خرید انواع کالا، خدمات، خودرو، احشام، محصولات کشاورزی، املاک، تبلیغ شرکت های صوری و تنظیم مبایعه نامه های جعلی می کنند که این موارد باعث تحمیل خسارت به مردم و افزایش چک های برگشتی در سیستم بانکی کشور می شود.

سرهنگ آدینه لو از شهروندان خواست: نسبت به درخواست های نامتعارف افراد سودجو با ترفندهایی همچون سوء استفاده از مدارک سجلی و هویتی آنان هوشیار باشند و در انجام تمامی معاملات، خریدها، تنظیم مبایعه نامه و دیگر امور دقت لازم را داشته باشند تا در دام چنین کلاهبرداری هایی گرفتار نشوند.

فرمانده انتظامی شهرستان ابهر به نتیجه اجرای طرح زاجرات(برخورد با اراذل و اوباش، جمع آوری معتادان و دستگیری سارقان) اشاره کرد و گفت: در این طرح که به مدت ۴۸ ساعت برگزار شد ۶۸ دستگاه انواع وسایط نقلیه موتوری توقیف و سه فقره سرقت کشف، ۳۵ معتاد متجاهر دستگیر و سه واحد صنفی متخلف پلمب شد.

سرهنگ محمد مهدیخانی افزود: در راستای مبارزه موثر و یکپارچه با جرم سرقت و جمع آوری معتادان متجاهر، ضمن ارتقای توان عملیاتی با هدف افزایش کمی و کیفی کشفیات و به حداقل رساندن فاصله زمانی وقوع تا کشف، ماموران انتظامی شهرستان اقدام به اجرای طرح ضربتی زاجرات در سطح شهرستان کردند.

وی یادآور شد: در اجرای این طرح همچنین سه سارق سابقه دار، ۲۷ معتاد متجاهر و پنج محکوم متواری، دستگیر و برای تشکیل پرونده قضایی و اقدامات قانونی تحویل مقام قضایی شدند.

سرهنگ مهدیخانی افزود: در این طرح طی بازدید از ۳۴ واحد صنفی، سه واحد صنفی به علت تخلف پلمب و به ۲ واحد صنفی دیگر تذکر داده شد.

وی با بیان اینکه موتورسیکلت های توقیفی تا یکماه در پارکینگ ها باقی می ماند از شهروندان خواست: به هشدارهای پلیسی در راستای پیشگیری از آسیب های اجتماعی به خصوص اعتیاد و سرقت توجه داشته باشند و هرگونه موارد مشکوک را با شماره تماس ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا شاهد امنیت مطلوبی در جامعه باشیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.