سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون استاندار خراسان جنوبی:

۱۱۷ کیلومتر راه تا پایان سال دوبانده می‌شود

عباس زاده گفت: تا پایان امسال ۱۱۷ کیلومتر از مجموع ۵۵۳ کیلومتر باند دوم در حال ساخت، افتتاح و زیر بار ترافیک می‌رود.

عباس زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی در برنامه میز خبر رادیو خاوران با اشاره به روز ملی ایمنی حمل و نقل گفت: ۶ درصد اشتغال در کشور مربوط به حوزه حمل و نقل است و این حوزه به عنوان رگ‌های جامعه شناخته می‌شود.

او افزود: خراسان جنوبی یکی از استان‌هایی است که در نقطه‌های راهبردی کشور در حوزه حمل و نقل قرار دارد و باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کرد.

عباس زاده با اشاره به اینکه خراسان جنوبی حدود ۱۰ درصد مساحت کل کشور را تشکیل می‌دهد، عنوان کرد: نزدیک به ۱۸ هزار کیلومتر راه را در استان داریم و این موضوع اهمیت ایمنی راه‌های استان را بیشتر می‌کند.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: طبق نظر کارشناسان سه عامل جاده، وسیله نقلیه و انسان در تصادفات نقش دارند و در عرض یک دیگر قرار دارند.

او بیان کرد: آنچه که باید در حوزه جاده‌ها به آن توجه کرد این است که جاده می‌بایست مطابق با استاندارد‌های بین المللی ساخته شود و این مربوط به پیمانکاران و عاملان حوزه فنی است.

عباس زاده با بیان اینکه در مقایسه با ۱۰ سال گذشته امکانات و ملاحظات فنی برای جاده سازی پیشرفت داشته است، تصریح کرد: ۵ محور پر ترافیک در استان را داریم که محور‌های نهبندان – زاهدان، نهبندان – سربیشه از جمله این‌ها است و در جاده نهبندان – سربیشه، بیشترین عامل وجود خودرو‌های سوخت بر یا همان شوتی‌ها است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی اظهار کرد: در محور طبس – یزد، خستگی و خواب آلودگی راننده از جمله مهمترین علل تصادفات است و در محور سربیشه – ماهیرود به دلیل تردد زیاد کامیون‌ها تصادفات زیاد است که باید به آن توجه شود.


بیشتر بخوانید


او با اشاره به اینکه اولویت اتمام باند‌های دوم، مربوط به جاده بیرجند – قاین است، ادامه داد: ۵۵۳ کیلومتر باند دوم در حال ساخت است که ۱۲ کیلومتر آن مربوط به جاده بیرجند – قاین است.

عباس زاده با اشاره به اینکه برای ساخت هر کیلومتر باند دوم ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، تصریح کرد: در نقاط مختلف استان به دلیل شرایط مناطق، نرخ‌ها متفاوت است و متوسط پیشرفت ساخت باند‌های دوم در استان حدود ۴۰ درصد است.

معاون استاندار با بیان اینکه بیش از ۱۰۰ کیلومتر در یک سال اخیر دوبانده شده است، گفت: هدف گذاری برای پایان سال ۱۴۰۲ این است که ۱۱۷ کیلومتر دیگر دوبانده شده و تحویل مردم شود.

او در خصوص افزایش آمار تلفات جاده‌ای در نوروز امسال، گفت: زمانی که در استان‌های همجوار مثل یزد سخت گیری‌ها برای سرعت زیاد است، راننده می‌خواهد برای جبران زمانش، در جاده‌های کویری استان ما سریعتر حرکت کند و این می‌تواند باعث حادثه شود.

عباس زاده با بیان اینکه یکی از نکات مهم در حوزه کاهش تصادفات، حذف نقاط حادثه خیز است بیان کرد: مردم حتما نسبت به معاینه فنی خودروی خود اقدام کنند و بدانند که تلاش‌ها برای ارتفای جاده‌ها در حال انجام است، اما عامل انسانی می‌تواند سبب بروز تصادفات زیادی شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.