سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هر ۱۶ ساعت در تهران یک نفر بر اثر تصادف کشته می‌شود

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: از هر ۱۰ نفری که در تصادفات تهران جان می‌بازند، ۴ نفر عابران پیاده و ۴ نفر راکبان موتورسیکلت هستند.

جلال بهرامی با اعلام این‌که به‌طور متوسط هر ۱۶ ساعت یک نفر در جریان حوادث و سوانح ترافیکی پایتخت، کشته و هر ۲۴ ساعت ۴۵ نفر مجروح و مصدوم می‌شوند، افزود: از هر ده نفری که در تصادفات تهران جان می‌بازند، ۴ نفر عابران پیاده و ۴ نفر راکبان موتورسیکلت هستند، ضمن این‌که به‌طور متوسط از هر ۵ نفری که در تصادفات آسیب می‌بینند، یک نفر آن‌ها برای همیشه خانه‌نشین یا ویلچرنشین می‌شود.

وی از موضوع آسیب‌های جانی و مالی که در جریان تصادفات به شهر و شهروندان وارد می‌شود به عنوان یک دغدغه بزرگ شهری نام برد که در ابعادی به‌مراتب بزرگ‌تر به عنوان دغدغه‌ای ملی در سطح کشور نیز شاهد آن هستیم، گفت: دل‌مشغولی‌های کلان، نیازمند نگاه و توجه کلان هستند و یکی از راهکار‌های کاهش تصادفات و فوتی‌های ناشی از آن، توجه ویژه به توسعه حمل‌ونقل عمومی است که علاوه بر آثار و نتایج مثبتی که در خدمات‌رسانی به شهروندان دارد، می‌تواند در کاستن از آمار تصادفات و کشته‌های آن نیز مؤثر باشد.

بهرامی با اعلام این‌که تعداد تصادفات روزانه تهران بالغ بر ۱۷۰۰ فقره است که تقریباً نیمی از این تصادفات به دلیل بی‌توجهی به جلو و نزدیک به نیمی از آن‌ها نیز در ساعات شب و تاریکی هوا به وقوع می‌پیوندد، افزود: به‌طور متوسط در هر شبانه‌روز، ۳ تصادف فوتی و ۶۸ تصادف جرحی در پایتخت اتفاق می‌افتد و از ۹۳۰ نقطه حادثه‌خیز تهران، نسبت‌به اصلاح ۴۲۵ نقطه اقدام شده و تصحیح نقاط باقی‌مانده را نیز در دستور کار قرار داده‌ایم.

معاون شهردار تهران در خاتمه با استناد به آیه شریفه ۳۲ سوره مبارکه مائده، مبنی بر اینکه هر کس جان یک انسان را از مرگ نجات دهد، مثل آن است که جان همه انسان‌ها را نجات داده است، خاطرنشان کرد: حفظ جان انسان و کاهش حتی یک نفر از میزان جان‌باختگان در تصادفات رانندگی از ارزش بالایی برخوردار است و مدیریت شهری در حوزه حمل و نقل و ترافیک این موضوع را به عنوان یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین اولویت‌های خود در دستور کار قرار داده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۱:۰۹ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
عجله بی خودی و عدم کیفیت و کمیت خودرو ها
ناشناس
۲۰:۴۶ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
ماشين هاي شاسي بلند نماينده مجلس رو داشت الان زنده بود
ناشناس
۲۰:۳۲ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
قابل توجه حامی صنعت خودرو داخلی
ببخشید لگن داخلی
ناشناس
۲۰:۳۰ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
گسترش بی رویه کلانشهرها، افزایش ترافیک و آلودگی هوا و بیماریهای جسمی و روانی بهمراه دارد که افزایش تصادفات نیز یکی از پیامدهای نامدیریتی مسولین است
غفار
۱۴:۵۳ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
خلایق هرچه لایق لیاقت ملت ایران همون پرایده نه بیشتر
غفار
۱۴:۵۳ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
الله اکبر
علیرضا قربانزاده
۱۴:۵۲ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
خواهشا ی فکری بحال ترافیک شهر تهران بکنید چون دیگه واقعا اعصاب خورد کن شده
ناشناس
۱۴:۲۷ ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
متاسفانه نه پیاده رو درستی داریم نه خیابان وپیاده روهای ما اغلب پستی بلندی دارن ویا وسط ان می بینید درختی سبز شده بدین جهت عابران ترجیح میدهن از خیابان ترددکنن،رانندگان هم که اصلا به علائم توجهی نمیکنن در جایی که منطقه مسکونی است حداکثر سرعت 20 است و در بلوارهای شهری 50 با سرعت تمام میرانند.مسئله دیگر حد ومرز حومه شهر مشخص نیست در داخل شهر سرعت 50 و حومه شهر بالاتر است.بنظر من باید در آموزش های رانندگی نیز بررسی گردن آموزشگا های ما فقط صرفا دنده وکلاچ عوض کردن را یاد میدهند