سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فرانسه در آستانه یک اعتصاب سراسری دیگر قرار دارد

اعتصاب در سراسر اروپا قابل مشاهده است، اما در فرانسه گفتگو‌هایی درباره یک اعتصاب عمومی دوم به گوش می‌رسد.

شبکه تلویزیونی پرس تی وی گزارش داد: فرانسه در آستانه یک اعتصاب سراسری دیگر قرار دارد. اعتصاب در سراسر اروپا قابل مشاهده است، اما در فرانسه گفتگو‌هایی درباره یک اعتصاب عمومی دوم به گوش می‌رسد. موضوع اصلی افزایش سن بازنشستگی است.

اتحادیه‌های کارگری یک اعتصاب دیگری را در سراسر فرانسه در اعتراض به افزایش سن بازنشستگی برگزار کردند. با مقاومت امانوئل مکرون بسیاری هم اکنون خواهان یک اعتصاب گسترده هستند.

بسیاری می‌گویند که مکرون در جامعه فرانسه منزوی شده است.اعتصاب سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ بزرگترین اعتصاب بود، اما در نهایت در رسیدن به اهداف خود ناتمام ماند. این اعتصاب سبب کاهش رشد اقتصادی فرانسه شد. این نشان داد که اعتصاب‌های سراسری ابزار‌های قدرتمندی برای مقابله با اقدامات دولت است.البته بیشترین تاثیرات ناشی از اعتصاب‌ها بر روی کارگران بوده است. اعتصاب‌های قبل از کرونا شکست خوردند.

دیگر کشور‌های اروپایی از جمله بلژیک، آلمان، اسپانیا و حتی انگلیس شاهد اعتراضات و اعتصاب بوده اند. دستمزد‌های کم، تورم بالا و اینکه دولت‌ها دشواری زندگی مردم را درک نمی‌کنند از دلایل این اعتصاب‌ها بوده اند.

طبق نظرسنجی موسسه ایفوپ برای نشریه ژورنال دو دیمانش تنها ۲۶ درصد از فرانسویان از عملکرد رئیس جمهورشان رضایت دارند؛ این میزان محبوبیت نسبت به نظرسنجی ماه گذشته دو پله سقوط را نشان می‌دهد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۰:۵۷ ۰۳ خرداد ۱۴۰۲
خب وقتشه ایران مقتدرانه در امور فرانسه دخالت کنه
دخالت برابر دخالت
موشک جواب موشک

ما از اعتراضات مردم فرانسه حمایت میکنیم :)
اینو مقامات ایرانی تو نظرات شون رسانه یی کنن
دمم گرم
۲۰:۰۲ ۰۳ خرداد ۱۴۰۲
هه هه هه ... مال ما اعتصابات و اعتراضات و اغتشاشاتمون تموم شد .... ما شما تا قیامت ادامه داره ... هرگز مکن چاه بهر کسی .. اول خودت ... شاید دوم اون بابا :))))))))