سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش ۵۰ درصدی مصرف بذر در کشت محصولات زراعی پاییزه بر روی پشته‌های بلند

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از کاهش ۵۰ درصدی مصرف بذر در اجرای طرح کشت محصولات زراعی پاییزه بر روی پشته‌های بلند در استان خبر داد.

 حسن جلیلوند مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: با هدف اجرای تکنیک‌های نوین در کشت محصولات پاییزه، قرار است با استفاده از دستگاه‌های کارنده مربوطه روش آرایش کشت محصولات پاییزه به ویژه گندم بر روی پشته‌های بلند و ثابت اجرا و عملیاتی شود.

وی اظهار داشت: با این روش کشت، مصرف بذر به میزان ۵۰ درصد کشت مرسوم کاهش می‌یابد.

جلیلوند اضافه کرد: همچنین استقرار مناسب بذر در بستر مزرعه و تهویه مناسب محصول که باعث افزایش طول خوشه و دانه بندی مناسب شده انجام می‌شود.

وی مصرف بهینه آب و آبیاری مناسب با اجرای جویچه‌های عمیق در مزرعه را از دیگر مزایای اجرای این طرح ذکر کرد و افزود: با اجرای این طرح عملیات خاک ورزی حفاظتی نیز به شکل مناسبی اجرا می‌شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: در همین راستا؛ در سال زراعی جاری در شهرستان البرز بعنوان پایلوت یک مزرعه در سطح ۵ هکتار انتخاب شده که انواع محصولات پاییزه شامل: گندم آبی، کلزا، کاملینا و نخود علوفه‌ای با دستگاه کارنده کشت شده که پیش بینی می‌شود عملکرد بسیار مناسبی داشته باشد.

وی اضافه کرد: در صورت توسعه کشت با این روش موجب افزایش کمی و کیفی محصولات پاییزه در استان خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.