سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

انجام کلونوسکوپی به روش اند و کاف در اصفهان

برای اولین بار در کشور و در بیمارستان شریعتی اصفهان کلونوسکوپی به روش اند و کاف بر روی بیمار انجام شد.

فوق تخصص گوارش، کبد و مجاری صفراوی با بیان اینکه یکی از شایع‌ترین سرطان‌ها در کشور و حتی در جهان سرطان روده بزرگ است و اصفهان در این حوزه رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده، گفت: در میان روش‌های تشخیص سرطان روده بزرگ کلونوسکوپی، بهترین و مهم‌ترین روش غربالگری سرطان کلورکتال است.


حمید مهاجر در خصوص کلونوسکوپی به روش «اند و کاف» افزود: کلونوسکوپی وسیله‌ایی قابل انعطاف و کمکی و بدون ایجاد درد و آسیب به روده برای تشخیص دقیق‌تر و بهتر پولیپ‌های روده بزرگ است.


او گفت: این وسیله بر روی سر کلونوسکوپی سوار می‌شود و دارای دسته‌های پلاستیکی است که در روند انجام کلونوسکوپی این دسته‌ها روی هم می‌خوابند و وقتی در ابتدای کولون قرار می‌گیرد در برگشت این دسته‌ها به صورت اتوماتیک باز شده و باعث کنار زدن چین‌های روده بزرگ می‌شود و پولیپ‌های کوچکی که مخفی شده را شناسایی می‌کند و با این روش میزان شناسایی پولیپ‌ها را تا ۲۵ درصد افزایش می‌دهد.


فوق تخصص گوارش، کبد و مجاری صفراوی گفت: اکثر سرطان‌های روده بزرگ از یک پولیپ شروع می‌شوند و وقتی ما بتوانیم پولیپ‌ها را به موقع شناسایی کنیم از ایجاد سرطان‌هایی که در آینده ممکن است در زمینه پولیپ ایجاد شود جلوگیری خواهد شد.


او گفت: کلونوسکوپی به روش اند و کاف برای اولین بار است که در کشور و در بیمارستان دکتر علی شریعتی اصفهان وابسته به سازمان تأمین اجتماعی انجام می‌شود.


حمید مهاجر با اشاره به اینکه عوامل متعددی در شکل‌گیری سرطان روده بزرگ مؤثر است، گفت: عوامل محیطی همانند چاقی، بی‌تحرکی، مصرف الکل و دخانیات، گوشت قرمز و غذا‌های فرآوری شده مثل کنسروها، سوسیس و کالباس، کمبود ویتامین D و عدم مصرف میوه و سبزیجات تازه، داشتن سندرم‌های ارثی از جمله عوامل خطر ابتلاء به سرطان روده بزرگ را می‌توان نام برد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.