سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری اولین نشست هم اندیشی سفرای قزوینی الاصل

اولین نشست مشترک استاندار، مدیران اقتصادی دولتی و بخش خصوصی استان با سفرای قزوینی الاصل برگزار شد.

محمد مهدی اعلایی استاندار قزوین به همراه مدیران ارشد دستگاه‌های اقتصادی استان و مدیران اتاق بازرگانی قزوین با تعدادی از سفرای جمهوری اسلامی ایران در کشور‌های آسیایی، اروپایی و آفریقایی که اصالت قزوینی دارند دیدار کرد.

اعلایی استاندار قزوین در اولین نشست هم اندیشی با سفرای قزوینی الاصل گفت: با توسعه روابط با کشور‌های مختلف دنیا قزوین می‌تواند به زودی در باشگاه استان‌های با رقم صادرات میلیارد دلاری عضو شود.

اعلایی تاکید کرد: این نشست ابتکاری جدید برای ظرفیت سازی در زمینه صادرات، جذب سرمایه گذار خارجی، توسعه گردشگری و انتقال تکنولوژی به استان است، چرا که سفرای قزوینی الاصل به جهت شناخت دقیقی که از ظرفیت‌های استان دارند می‌توانند در کشور‌های مقصد به خوبی برای توسعه اقتصادی استان ظرفیت ایجاد کنند.

مقام عالی استان افزود: استان قزوین با یک درصد از خاک و حدود یک و نیم درصد از جمعیت کشور با دارا بودن بیش از۳ هزار و ۵۰۰ واحد فعال تولیدی، پنج و نیم درصد از اشتغال صنعتی کشور را به خود اختصاص داده و ما برای توسعه بیشتر استان حتما باید به صادرات و ایجاد بازار‌های پایدار جهانی نگاه ویژه داشته باشیم که ایجاد یک از تشکُل سفرای قزوینی الاصل و شخصیت‌های موثر بین المللی استان می‌تواند در این مسیر یاریگر فعالان صنعتی و کشاورزی، بازرگانی و گردشگری استان باشد.

اعلایی شناسایی ظرفیت غنی استان قزوین در حوزه منابع انسانی را برای سرعت بخشی به پیشرفت استان ضروری دانست و افزود: خوشبختانه تیم مدیریتی دولتی و بخش خصوصی استان امروز با کمال همدلی، اشراف، سلامت و اقتدار سعی دارد موانع را از پیش روی تعالی و توسعه استان بردارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.