سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای ۳۵ طرح عمرانی در بافت‌های فرسوده چهارمحال و بختیاری

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: تاکنون ۳۵ طرح عمرانی در بافت های فرسوده استان آغاز شده و با پیشرفت ۷۵ درصدی درحال اجرا است.

حسینعلی مقصودی اظهار داشت: پارسال با انجام اقدامات موثر و پیگیری در کمیسیون ماده پنج استان، محلات بافت فرسوده از ۱۶ شهر در سال ۱۴۰۰ به ۲۷ شهر افزایش و به تصویب رسید و در حال حاضر دو هزار و ۲۰۰ هکتار محدوده بافت فرسوده در چهارمحال و بختیاری شناسایی شده است.

وی در خصوص بهسازی و ارتقای زیرساخت و شبکه‌های تاسیساتی در محلات بافت فرسوده، افزود: با کمک شهرداری‌ها و دستگاه‌های خدمات‌رسان، تاکنون ۳۵ طرح با اعتبار به روز ۳۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات تملک دارایی سرمایه‌ای در این محلات آغاز شده و با پیشرفت ۷۵ درصدی درحال اجرا می‌باشد.

مقصودی اعطای تسهیلات ساخت و ساز در بافت فرسوده در اجرای تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ را از دیگر برنامه‌های دولت برای کمک به ارتقاء شهرنشینی در بافت‌های فرسوده دانست و گفت: این تسهیلات با نرخ ۹ درصد است و تاکنون ۱۰۲ متقاضی در قالب ۴۲۳ واحد مسکونی برای دریافت هزار و ۴۸۰ میلیارد ریال از طریق سامانه ثبت‌نام و به بانک‌ها معرفی شده‌اند.


بیشتر بخوانید


وی سیاست دیگر دولت برای احیای بافت‌های فرسوده را فراهم شدن امکان واگذاری اراضی ملی به افرادی که در سال‌های گذشته ساخت و ساز انجام داده‌اند، عنوان کرد و اظهار داشت: اراضی که تصرفی محسوب می‌شدند و قبل از سال ۱۳۹۴ در آن‌ها ساخت و ساز انجام شده بود؛ به متقاضیان واگذار و برای آن‌ها سند صادر می‌شود که در این خصوص تاکنون ۳۰۰ پرونده تشکیل شده و درحال پیگیری و انتقال سند اراضی است.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری به ابلاغ بسته تشویقی ۱۹ بندی وزارت راه و شهرسازی به ادارات کل استان‌ها و شهرداری‌ها نیز اشاره کرد و گفت: در این بسته تشویقی شامل تراکم، سطح اشغال، پارکینگ و ایجاد خدمات تجاری، امتیازات ویژه‌ای برای بافت‌های فرسوده درنظر گرفته شده است.

مقصودی ادامه داد: همچنین ۳۵۰ میلیارد ریال از محل ماده ۳۹ ارزش افزوده برای شهر‌های شهرکرد و لردگان در راستای ارتقاء وضعیت سکونت گاه‌های غیررسمی به فرمانداری‌ها ابلاغ شده است.

گفتنی است؛ چهارمحال و بختیاری دارای ۴۲ شهر و حدود ۸۰۰ روستا و آبادی با جمعیت حدود یک میلیون نفر است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.