سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اطلس سایپا به تولید انبوه رسید

مدیرعامل سایپا گفت: تولید محصولات متنوعی در دستور کار قرار گرفته به نحوی که خودرو اطلس در طول ۱۶ ماه به مرحله تولید انبوه رسید و مصرف سوخت موتور در آن ۷ درصد کاهش و ۱۲ درصد راندمان موتور افزایش یافته است.

محمدعلی تیموری، مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا با اشاره به جذابیت صنعت خودرو گفت: صنعت خودرو در جهان سومین صنعت بزرگی است که بیش از ۳ هزار میلیارد دلار در آن گردش مالی وجود دارد. سهم این صنعت در اقتصاد جهانی ۱۰ درصد است که باعث اشتغال ۶۰ میلیون نفر در جهان شده است. بیشترین صادرات خودرو کشور‌های صنعتی همچون ژاپن و آلمان را شامل می‌شود و بر همین اساس این صنعت برای همه کشور‌ها مهم و جذاب است.

او افزود: در سال ۲۰۲۲ حدود ۸۵ میلیون دستگاه خودرو در جهان تولید شده است؛ البته ظرفیت تولید جهانی بیش از این تعداد است که بر این اساس میلیارد‌ها دلار سرمایه سربار جذب نشده وجود دارد و لذا بسیاری از خودروسازان بزرگ دنیا برای جذب این مبلغ هنگفت تلاش‌های متعددی در سایر کشور‌های دنیا جهت عدم شکل گیری این صنعت و جذب آن به نفع خود انجام می‌دهند.

تیموری تصریح کرد: در سال ۲۰۲۲ سهم بازار خودرو‌های الکتریکال (تمام برقی و هیبریدی) ۱۳ درصد تولید کل خودرو در دنیا بوده است که نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۱ رشدی بیش از ۵۰ درصد حاصل شده است. کشور چین با داشتن بزرگترین مجموعه خودروسازی توانسته با ایجاد همکاری با خودروسازان بزرگ دنیا در این خصوص فعالیت خوبی داشته باشد.

او با اشاره به موضوع این کنگره در حوزه صنعت خودرو گفت: اگر بخواهیم ویژگی (NVH) که نشانگر وضعیت سروصدا و ارتعاشات داخلی و خارجی در خودرو است مدیریت شود باید به سمت ساختار‌های منطقی سازی حرکت کنیم؛ بدین منظور سیستم تعلیق و فرمان که شامل ۲۰ قطعه است باید به نحو مناسبی تولید و بکارگیری شود. در این حوزه خودرو‌های شرکت تویوتا پیشرو هستند و از مزیت ارتعاشات کم و استهلاک پایین برخوردارند.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا تاکید کرد: عملکرد ارتعاشات و صدا یکی از مهمترین ویژگی‌های خودرو بوده که در داخل خودرو به طور مستقیم روی سرنشین تاثیر گذاشته و در خارج از خودرو عمدتا به صورت صدا و نویز از خودرو خارج می‌شود. کنترل ارتعاشات و صدا در خوردو مستقیما به عملکرد قطعاتی نظیر سیستم تعلیق، دسته موتورها، ضربه گیرها، کمک فنر و ... مرتبط است،  در همین راستا خودرو شاهین گروه سایپا با الگو پذیری از یکی از محصولات تویوتا دارای سیستم تعلیق و ترمز مناسب است و اقدامات کیفی بسیار خوبی برای این خودرو تعریف و انجام شده است.

او مبحث دیگر در حوزه صوت و ارتعاشات خودرو را موتور دانست و گفت: یکی دیگر از مهمترین منابع ارتعاشات در خودرو موتور است، فیلتراسون ارتعاشات و جلوگیری از انتقال این ارتعاشات به بدنه و داخل کابین به عهده دسته موتور‌ها است. جهت افزایش فیلتراسیون و کاهش سطح ارتعاشات و صدا بهبود طراحی‌های بهینه به طور دایم در دستور کار قرار دارد و در خصوص خودرو شاهین ۲۴۰ پروژه کیفی در ۱۴ ماه اخیر تعریف شده و شرایط بسیار خوبی برای این خودرو محقق شده است و با توجه به تحریم‌ها و عدم انتقال دانش، نیاز به همراهی دانشگاه‌ها برای بهره گیری از علوم جدید را داریم.

تیموری گفت: به منظور کاهش صدای داخل کابین این خودرو با استفاده از دانش موجود در کشور توانستیم عایق‌هایی در پشت داشبورد تعبیه کنیم که باعث کاهش ورود صدای موتور و سیستم توربو به داخل کابین شده و رضایت مشتریان در این زمینه بسیار چشمگیر بوده است.

او افزود: در حال حاضر محصولات متنوعی در دستور کار قرار گرفته به نحوی که خودرو اطلس در طول ۱۶ ماه به مرحله تولید انبوه رسیده و مصرف سوخت موتور در آن ۷ درصد کاهش و ۱۲ درصد راندمان موتور افزایش یافته است.

تیموری تصریح کرد: خودرو آریا محصول جدیدی است که با دو نمونه موتوربا کاهش مصرف سوخت چشمگیر تولید خواهد شد؛ یک پروژه با موتورهیبریدی میتسوبیشی و حجم ۱.۶ لیتر و مصرف سوخت بسیار پایین و پروژه دیگر با موتور ۲.۰ لیتری که قابل رقابت با سایر خودرو‌های چینی است تولید و عرضه خواهد شد. همچنین خودرو‌های دیگری، چون شاهین اتوماتیک و شاهین پلاس با موتور ۱۶ سوپاپ و مصرف سوخت کمتر و راندمان بالاتر، کادیلا که برگرفته از پلتفرم تندر ۹۰ است، وانت ۲۵۱ با حجم بار ۸۰۰ کیلو و ... محصولاتی است که به زودی از سوی گروه خودروسازی سایپا به بازار عرضه می‌شود.

او افزود: در خودرو شاهین با پروژه‌های ارتقای کیفی که انجام شده شاخص NVH این خودرو چشمگیر بوده است، همچنین شاخص رضایت کیفیت رشد یافته و به عدد ۷۱۱ افزایش یافته است. علاوه بر این شاخص C۱۰۰ که شاخص عملکرد قطعات است و ارتباط با نویز و ارتعاشات داشته و مراجعه خودرو‌ها به تعمیرگاه در سه ماه اول را بررسی می‌کند برای شاهین در ابتدا ۱۲۵ بوده و در حال حاضر این عدد به ۲۴ رسیده است که کاهش چشمگیری داشته است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۶۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۱:۰۹ ۰۲ مهر ۱۴۰۲
خدا ازتان نگذره به امید ۲۹۰ت اطلس نوشتیم بی همه چیز زده ۳۹۵ میلیون اگار داره لنگوروز می فروشه بابا همان تیبای خودمانه .مردم را مسخره نکنید
صور
۲۱:۴۸ ۲۵ خرداد ۱۴۰۲
منتظر باشید که ما نیز از منتظرانیم
ناشناس
۰۲:۱۶ ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
کوییک آر . کوییک اس کوئیک جی ایکس و کوییک اتومات.و..... حالا اطلس بابا جان این کار اشتباهس که هر قطعه ای اضافه کردی روی ماشین اسم بذاری اینقد کوییک با اسم های مختلف است که مصرف کننده رو سر در گم می کنه آقایان سایپا اینقدر با اسامی مختلف انواع تولیدات خود را افزایش ندهید و مردم رو مسخره خودتان نکنید
ناشناس
۱۴:۰۹ ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
آبروی هرچی خودرو سازه برده
نایب
۰۶:۰۸ ۱۸ خرداد ۱۴۰۲
خیلی خوشگله دم شما گرم
ناشناس
۰۸:۱۲ ۱۷ خرداد ۱۴۰۲
کارگاه های دوگانه ی برقی کردن خودروهای مختلف را درست کنید.
ناشناس
۱۷:۳۸ ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
جلد عوض می کنند و اسم جدید می گذارند و افتخار آفرینی می کنند آفرین آفرین به شما با این همه ابتکار عمل خخخخخخ
ناشناس
۱۴:۰۸ ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
پرایدی دیگر در راه است
خودتم
۰۵:۱۸ ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
تمام این کسانی که نظر و پیام منفی گذاشتن صف اول خرید هستن و ما ایرانیها دست از دروغ و ریا برنمیداریم و همینه که سزاوار همین خودروهای ارابه مرگ هستیم با قیمتهای نجومی و قطعات آشغال
دارا شاد
۲۲:۴۷ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
اینکه مثلا چراغهای یه خودرو رو عوض میکنند میشه یه خودرو جدید البته در ایران خودرو و سایپا این اتفاق می‌افته فکرشو بکنید کارخانه های خودروسازی آلمان مثلا خودرو گلف رو با پنج موتور دیزل و پنج موتور بنزینی داره تولید میشه با نام گلف،،،حالت تیبا1و2،ساینا،وکوییک . شاهین با یه موتور تولید میشه و از نظر فنی با هم فرقی ندارند و تا حالا بفکرشون نرسیده که یه موتور جدید تر هم خودرو هاشونو تولید کنند ،مثلا لیفان 620رو ببیند با موتور 1600برزیلی و1800انگلیسی داره تولید میشه او چینی ها که همه چی تولید میکنند و تو بازار هستند خودشون نمی توانستند موتور تولید کنند نه وقتی هنوز صنعتشون نمیتونه موتور خودرو با تنوع بیشتر تولید کنه فعلا خودرو هاشون با موتور وگریبمس کشور های دیگه تولید می‌کنه و نسبت به تولید کننده های ما که اگه بیشتر از اینها رو بهشون بدی کارخانه مرسدس بنز و بی ام دبلیو و فورد و جنرال موتورز و.....رو زیر علامت سوال میبرند و چرندیاتی میگن ،،که گفتن،،،که بیا ببین
ناشناس
۲۰:۲۴ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
قیمت کارخانه را کاهش دهید
مردم دیگه پولی واسه خریدن از بازار رو ندارند
ناشناس
۱۹:۳۳ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
خدایا کشور ایران رو از دست موتور ۱/۵لیتری با ۸ سوپاپ و قدرت زیر ۱۰۰ اسب بخار نجات بده

این مشخصات موتور واسه ۶۰ سال پیش خوب بود نه الان
ناشناس
۱۹:۰۰ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
خدا رحم کنه به ملت
ناشناس
۱۸:۱۵ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
بایدسه سال کار کنیم بدون خوردن وآشامیدن تابتونیم یه فرغون پرایدمدل98بگیریم
قشربیچاره
۱۷:۴۱ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
پراید 350 میلیون وقتیکه تویک کشوری قشرپاین نمیتواندبخردیعنی هیچ ارزشی نداردهمه شماهافقط به جیب سرمایداروخودروسازی تلاش میکنیدقشرپاین جامعه فقط تماشاچی است همین کوییک یعنی اطاق پرایدراعوض کردن گذاشتن کوییک 270میلیون بدست مردم بدن کوییک معمولی راگذاشتن کناریدونه اس روش گذاشتن 70میلیون گران کردن خدایا با این ظلم درحق مردم میشودچکاربایدکرد
ناشناس
۱۷:۳۰ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
این خانواده پراید عجب اعجوبه ای هستن عین خمیر بازی میمونه و نقش خودشو در خودروسازی کشور با ثبات و پایدار و عوام فریبانه ادامه میده... بازم تلاش کنید دد اطلس زایپا هم بزنید...
رضایی
۱۷:۲۸ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
بخدا پالانش هم عوض نکردند!!! چقدر این خودرو مسخره هست، همون کوئیک قشنگتره باز!
ناشناس
۱۶:۲۵ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
نتونستیم یه خودرو بخریم. افسوس و صد افسوس
ناشناس
۱۵:۴۶ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
خواهشاً دیگه اشغال نسازید پراید ساختید کم آدم نکشته . باهاش کنار اومدیم قیمتش شد دیه یه آدم سالم ...
ماشین وارد کنید تا کیفیت ماشین ایرانی را ببرند بالا ...
ماشین وارد کنید تا قیمت پوند کیلو آهن و پلاستیک نشه چهار صد میلیون ، چهارصد میلیون را با حقوق ماهی شش یا هفت تومان چطور میشه پس انداز کرد ...
ماشین دست دوم خارجی وارد کنید ...
ماشین نو وارد نمی کنید ، نکنید ، حداقل دست دوم وارد کنید تا این اشغال های ایران خودرو را بیشتر رویشان کار کنند و همین جوری ندن دست مردم .
ما عاشق کشورمان و رهبرمان هستیم . ما کشورمان را دوست داریم .
ما آرامش و آسایش و امکانات از دولتمان می خواهیم ...
نمی توانند در عرصه خودرو موفق باشند ، اینو هیچ ایرانی باور نداره . بهترینش را هم می تونن بسازند اما کسی نیست مدیریت بکنه و سخت بگیرد تا دقت لازم و تلاش بیشتر را انجام بدن . بعدش چرا ماشین تو کشور ما این همه قیمتش رفته بالا ...
چرا ..‌. واقعا ی پراید ی پژو چرا این همه گرون شده ...
ماشین وارد کنید تا این شرکت های خودرو سازی حساب کار بیاد دستشون ...
زنده باد ایران سربلند ...
زنده باد رهبر عزیز انقلاب ...
زنده باد سپاه بزرگ جهان اسلام ...
زنده باد خودم و همه جوانان ایران بزرگ ...
ناشناس
۱۳:۴۰ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
کسی که شاهین راکپی بردای از تویوتامیکنه
احمد
۱۳:۳۴ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
واقعا یه مشت منگل ریخته تو قسمت طراحی های شرکت سایپا
واقعا خاک بر سرتون با اون طراحی بدنه تیبا من میخوام بدونم اون منگل خان کی بوده که طرح چراغای عقب ساینا s رو داده منگلای عزیز خواهشاً شما به خاطر عقب ماندگی ذهنی که دارین از طراحی های خارجی استفاده کنید
ایران اباد
۱۲:۴۵ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
با تویوتا فرقی نداره.اسم جدید امپراطوری میرسلیم
احمد
۱۲:۳۹ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
1 آشغال دیگه با قیمت همپای بنز و پورشه و....
امید
۱۲:۰۰ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
سلام شماره موبایل نماینده مجلس شورای اسلامی ایران است تو را به خدا بگوییدبه آنها که خانه ندارند. زمین رایگان دولت ایران دهد و اینکه من شبها در ترمینال جنوب میخوابم
آرزوی پیشرفت ایران عزیز،زاگرسیان
۰۹:۵۴ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
با شرکتهای بزرگ جهانی و یا آسیایی و چینی باید تولید مشترک و انبوه داشته باشیم و مصرف سوخت را همچون آنها به نصف برسانیم و در تولید خودروهای پاک اصلا محدودیت نداشته باشیم و هر چه میتوانیم تولید و تولید و تولید کنیم و قطب‌های خودروساز را هم به دهها قطب برسانیم
ناشناس
۰۹:۵۲ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
چشم دلالان روشن
بختیاری
۰۹:۵۰ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
تولید و واردات خودرو باید به مرز ده میلیون در سال برسد
قطبها به چندین و یا دهها قطب افزایش یابند و مخصوصا افزایش قطب‌های پاک خودروسازی برقی و خودرو سازی گازی
و شهرها و شهرک‌های قطعه سازی فراوانی را هم ساخت
تا قطبها را افزایش ندهیم و تا خانواده و یا هر ایرانی خودرو نداشته باشد و به دست کم به تولید ده میلیون در سال نرسیم نباید خود را خودروساز بدانیم
علیرضا
۰۹:۳۴ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
۷ لیتر در خارج شهر ۸ تا ۹ لیتر داخل شهر بهینه سازی است خود روهای ایرانی دو برابر خود روهای اروپایی بنزین می سوزانند و ایمنی آن خود روها را ندارند فوت ۳۶ هزار نفر درسال کجا فوت ۳۰۰۰ نفر کجا ، تفاوت کیفیت وکمیت از زمین تا آسمان است
ناشناس
۰۹:۰۸ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
واردات خودروهای کم مصرف ویا هیبریدی،برقی را بدون تعرفه گمرکی برای عموم مردم ایران و به این دلالی شرکتهای انحصاری پایان دهید.
سرسوگاه
۰۹:۰۸ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
سلام اگر حقوق بشر یا حقوق مصرف کننده مرگروها ( منظور خودرو )
وجود داشت این قدر اجازه تولید مرگروها را نمیداد
از اویل که کره این مگروها به ایران صادر کرد ایرانیان هم استقبال چشمگیر نشان دادن به خاطر حذفه انسانها بوده و خواهد بود اگر تصادفات این خودرو ها و مرگ سرنشین حساب کنید جمعیت که نابود شده اند از جنگ جهانی ودیگر جنگها بالاتر هست
آقایان میفرمایند تولید خودرو تولید ملی هست دم از کیفیت خودرو نزده
دروست میفرمایند اما نگفته تولید مرگ . قطعه عضو هست
منصور
۰۹:۰۳ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
ماشاالله چقد این مدیر عامل سایپا مخلصه
Rl
۰۹:۰۳ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
عجب طراحی زیبا و مدرنی آپشن های جدیدش قابل شمارش نیست امنیت که ماشالله ۶ ستاره در حد رقابت با خودرو های چینی خودرو جدید که همیشه قرار جلوی نمایندگی سایپا باشه اطلس هیبرید
ناشناس
۰۹:۰۲ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
از۳ هزارمیلیارد دلار سهم خودروسازان ایران با ا تکاء به لابی گری و ندادن خودرو و خرید ک۳ سال میکشه ۲ هزارمیلیارد است
ناشناس
۰۸:۴۹ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
دروغ
کوییکه
hoo
۰۸:۲۳ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
این همه اسم عقاب و خدا به داد برسه به قیمتش
احسان
۰۶:۵۳ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
قطعا شما از بنز هم بهتری
ناشناس
۰۶:۴۳ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
این دیگه چه سمی هست
ناشناس
۰۵:۴۱ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
چرا قیمت ها مشخص نیست، این حق مشتریه که بدونه فلان خودرو رو به چه قیمتی میخواد بخره
علی
۰۵:۳۸ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
با هربار تغییر در چراغهای عقب یه خودروی جدید در سایپا تولید میشه آخه تیبا۲ و کویک با این اطلس چه تفاوتی جز چراغ عقب دارند
ناشناس
۰۴:۴۰ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
یه جوری میگه تنوع خو اینم همون قبلیهاست فقط جلو پنجره و چراغاش عوض شده، خر همون خره...
ناشناس
۰۴:۲۵ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
تیبای بزک شده هیچ افتخاری نداره
ناشناس
۰۱:۵۸ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
احتمالا دوباره همون تیبا(پراید ایرانی شده) بزک شده که برا افزایش خدا تومنی قیمت، چراغش و ... عوض شده
سعید
۰۱:۳۶ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
اقای مدیر اقای مدیر اقای مدیر علت کم شدن مراجعات به تعمیرگاها به خاطر این هستش که نوبت نمیدی من الان 3ماه شاهینم مشکل داره موفق نشدم نوبتم بگیرم فقط تعمیر گاه اذری میتونه درست کنه اونم تا اخر تیر ماه تکمیل ظرفیت شده
ناشناس
۰۱:۲۵ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
این که همون کویک هست
ناشناس
۰۰:۵۹ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
اطلسه یا پراید پلاس؟
ناشناس
۰۰:۳۵ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
اینکه پلتفورم سری ۲۰۰ هست . بنظرم ۴ تا درش با ساینا و تیبا قابل تعویض هست .
ناشناس
۰۰:۱۵ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
خیلی عالی هست. حقیقتش موتور تحقیق و توسعه سایپا چند سالی هست روشن شده است. امیدوارم بزودی گامی محکم در خودروهای هیبریدی و برقی هم از سایبا ببینیم.
ناشناس
۱۰:۰۸ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
دوست عزیز. موتوره تحقیق و توسعه زمانی روشن میشه که این شرکتها افراده با سواد و تحصیلکرده و متخصص را جذب کنند. الان نحوه ی جذب نیرو در ایرانخودرو و سایپا کاملا رفاقتی و پنهانیه که منجر به جذب افراده بی تخصص و ناکارآمد شده.
احمد
۱۲:۴۲ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
فقط نمیدونم اینایی که نظر موافق دادن چقدر از صنعت و علم میفهمم و چقدر در این زمینه مطالعه کردن....
ناشناس
۰۰:۱۲ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
و رضایت مشتریان در این زمینه بسیار چشمگیر بوده است.

از کرامات خودروساز داخلی اینه که ماشینی که هنوز توی بازار نیومده مشتریا ازش به طور چشمگیری راضی هستن...!
علیزاده
۰۰:۰۹ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
امیدواریم صنعت خودرو کشورمان تکانی بخورد.ولی تا زمانی که در این صنعت انحصار وجود دارد و مردم تشنه خودرو نگه داشته می شوند اتفاق مهمی نخواهد افتاد. چون تولید کننده نگران فروش خودش نیست .
ناشناس
۲۳:۴۰ ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
آره تو ایران جذابه
برا خودرو ساز که از مجبوری مردم ، پول درو میکنه جذابه
برا مشتری ها که بعد یک پروسه زمانی طولانی با قیمت نامعقول یک ماشین بنجل قسمتشون میشه جذابه
برا مسئولین که هر روز برای این بدبختی مردم جلسه میزارن و فکر میکنن دارن حلش میکنن و از کرده خودشان خوشحالن ، جذابه
برا هوای شهر با این وضعیت الودگی ، جذابه
برا لوازم یدکی های سطح شهر با جنسای اشغال و گرون که هر روز مشتری رو میبینن ، جذابه
حتی برا قبروستونا که یکدفعه چند تا قبر یک خونواده رو که با این ماشینا از بین رفتن رو میبینن ، جذابه
بقیه کشورا هم لطفا بیان از ما یاد بگیرن براشون جذاب بشه لذتشو ببرن
مهدی
۱۸:۱۳ ۱۵ خرداد ۱۴۰۲
دمت گرم گل گفتی. الحق که با گفته هات زدی تو خال.
ناشناس
۲۳:۲۶ ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
چقدر زشته ماشین ها کیفیت نداره لااقل به خورده قشنگ تر طراحی کنید
عباسی
۲۳:۱۵ ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
سودش به جیب سایپا
دودش به چشم طبقه ضعیف
فقط جیب خودتان بپایید
R
۲۳:۱۱ ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
شاهین اتوماتیک عرضه شده در سامانه یکپارچه مرحله دوم با چه مواردی هست؟
ناشناس
۲۳:۱۰ ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
این چه آشغالیه تولید کردید. این چند نفر رو قراره به کشتن بده
ناشناس
۲۳:۰۹ ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
یه بنجل به بنجلایه سایپا اضافه شد
ناشناس
۲۳:۰۸ ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
جذابیت صنعت خودروسازی رو با خاک یکسان کرد این ایرانخودرو و سایپا. فنی که مفت نمی ارزه ماشیناش. طراحی ظاهری هم در حد جلبک
ناشناس
۲۲:۵۴ ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
همون کوییک فقط پالانش عوض شده
ناشناس
۲۲:۵۴ ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
این یه عزرائیل جدید دیگست. میرسلیم میگه ما خودمون طراحی میکنیم کارخونه میزنیم جا اینمکه واردات کنیم؟ بیا تحویل بگیر اینم بودجه جدید برای طراحی خودرویی که تفاوتش با کوئیک فقط در چراغ عقبه. قبلنا یه صندوق اضافه میکردن الان زدن تو خط چراغ. یکم دیگه فقط زه رو عوض میکنن و اسم جدید میذارن روش. واقعا مسخرست.
ناشناس
۲۲:۵۳ ۱۴ خرداد ۱۴۰۲
چه فایده با تین قیت ها که کارخانجات فرغون سازی میزارن نمیشه خرید