سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت ۵۳۰۰ کارگاه صنایع دستی در ملایر

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ملایر از فعالیت ۵۳۰۰ کارگاه صنایع دستی در این شهرستان خبر داد.

ابراهیم جلیلی با اشاره به فرارسیدن روز جهانی صنایع دستی در ۲۰ خرداد ماه گفت: همزمان با هفته صنایع دستی برنامه‌های مختلفی در شهرستان فعالیت ۵۳۰۰ کارگاه صنایع دستی در ملایر ملایر برگزار می‌شود که برگزاری همایش مرواربافان در نخستین روز از هفته صنایع دستی از جمله این برنامه‌ها است.

او با بیان اینکه بیش از ۲۰ کارگاه بزرگ مرواربافی و ۱۲۰ کارگاه متوسط و مابقی به صورت مشاغل خانگی در این شهرستان فعالیت دارند، تصریح کرد: اکنون بالغ بر یک هزار و ۸۰۰ هنرمند صنایع دستی در زمینه مرواربافی در شهرستان ملایر مشغول فعالیت هستند.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان ملایر با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ روستای داویجان برند ملی را کسب و هنر مرواربافی آن ثبت ملی شده تصریح کرد: تعداد مراور بافان فعال در روستای داویجان ملایر ۶۰۰ نفر است.

جلیلی به برگزاری نمایشگاه بزرگ صنایع دستی شهرستان ملایر طی ۱۷ تا ۲۴ خرداد در سرای فرهنگ و هنر شهرداری اشاره کرد و گفت: بیش از ۴۰ غرفه با بیش از ۲۰ رشته در این نمایشگاه دایر است.

او هم چنین، افتتاح نمایشگاه خانه صنایع دستی شهرستان ملایر تبلیغات محیطی در سطح شهر و دیدار با مسئولان، برگزاری تور کارگاه‌گردی را از برنامه‌های هفته صنایع دستی در ملایر برشمرد و تصریح کرد: برگزاری نشست‌های تخصصی با هنرمندان روستای منبت دهنو آورزمان در خصوص راه‌اندازی کارگاه‌ها و فروشگاه‌های مبلمان منبت و جشنواره فروش مبل و منبت و برگزاری نشست تخصصی با هنرمندان روستای ملی مرواربافی در یکی از کارگاه‌های روستا‌های داویجان و افتتاح چند کارگاه و فروشگاه در حوزه منبت و سفالاز برنامه‌های دیگر هفته صنایع دستی در شهرستان ملایر خواهد بود.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر گفت: با اشاره به اینکه بالغ بر ۱۲ هزار و ۳۰۰ نفر به طور مستقیم در این شهرستان در بخش صنایع دستی فعال هستند؛ افزود: صنایع دستی ۱۵.۵ درصد از اشتغال شهرستان ملایر را به خود اختصاص داده است.

جلیلی افزود: بیش از ۱۰ هزار هنرمند به طور مستقیم و بیش از ۳۰ هزار نفر به صورت غیرمستقیم در حوزه مبل و منبت فعالیت دارند.

مبل و منبت حدود ۱۳ درصد از اشتغال این شهرستان را به خود اختصاص داده و بیش از ۵۰۰ نمایشگاه عرضه صنایع دستی به ویژه در حوزه مبلمان منبت در ملایر، جوکار، دهنوآورزمان و سایر نقاط شهرستان فعال است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.