سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس سازمان جهاد کشاورزی اردبیل خبر داد؛

پیش بینی خرید بیش از ۱۵۰ هزار تن گندم از شمال استان اردبیل

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: پیش بینی می‌شود در فصل برداشت گندم بیش از ۱۵۰ هزار تن گندم در شمال استان اردبیل خریداری شود.

نادر تقی زاده اظهار کرد: با آغاز برداشت گندم در شمال استان اردبیل عملیات خرید با همکاری و همراهی ۱۸ مرکز آغاز شده تا در شهرستان‌های گرمی، بیله سوار، پارس آباد و اصلاندوز شاهد خرید محصول استراتژیک گندم باشیم.

او تصریح کرد: به رغم افزایش سطح زیر کشت محصول گندم در راستای الگوی کشت، با رخداد خشکسالی و تخصیص کم منابع آب برای اراضی آبی ما با کاهش تولید گندم روبه رو هستیم. رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: در کنار خشکسالی، مزارع آبی با کمبود منابع آب روبه رو شدند و این فرآیند به کاهش تولید گندم منجر شده و پیش بینی می‌شود میزان تولید گندم تا ۳۵ درصد نسبت به سال‌های گذشته کاهش پیدا کند. تقی زاده افزود: تاکنون در روز‌های گذشته هشت هزار تن گندم کشاورزان خریداری شده و پیش بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت ۱۵۰ هزار تن گندم در شمال استان اردبیل از زارعین خریداری شود. او در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: خرید گندم با همکاری و مشارکت غله و تعاون روستایی به قیمت تضمینی انجام می‌شود و تلاش بر این است تا به سرعت عملیات خرید و ذخیره سازی گندم انجام شود. تقی زاده اضافه کرد: خشکسالی‌های اخیر و رخداد سیل بیش از ۳۵۰ هزار هکتار از دیم زار‌های استان اردبیل را تحت الشعاع قرار داده و خسارت ۸۰ تا صد درصد به آن‌ها وارد کرده است. رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل بیان کرد: امیدواریم با برنامه ریزی انجام شده بعد از عملیات خرید در شمال استان، در مرکز و جنوب استان اردبیل نیز فرآیند خرید گندم از کشاورزان انجام شده و با همکاری غله و تعاون روستایی به سرعت پرداخت بهای گندم خریداری شده به حساب کشاورزان را شاهد باشیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.