سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش ۱۳.۲ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق در استان کردستان

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان از کاهش ۱۳.۲ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق در سال گذشته خبر داد.

 رضا اعظمی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان  اظهار کرد: با توسعه کمی و کیفی مراکز مشاوره در کنار دادگاه‌های خانواده و برگزاری هدفمند کارگاه‌های آموزشی برای خانواده‌ها، شاهد کاهش ۱۳.۲ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق در سال گذشته بودیم.

وی ادامه داد: برنامه‌ریزی در جهت کاهشی کردن روند طلاق در استان با هماهنگی و همکاری سازمان‌های متولی و با نظارت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان از سال‌های گذشته آغاز شده است و تلاش برای کنترل هر چه بیشتر آمار طلاق ادامه دارد.

وی از برگزاری دوره‌های آموزشی پیش از ازدواج برای زوجین در شُرف ازدواج با همکاری دستگاه‌های ذیربط خبر داد و افزود: ارائه آموزش‌های لازم در خصوص افزایش مهارت‌های ارتباطی تأثیر و نقش بسزایی در کاهش طلاق در سال گذشته داشته است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کردستان به بازرسی و نظارت مستمر بر عملکرد مراکز مشاوره پیش از طلاق در حوزه‌های قضایی استان اشاره کرد و گفت: موضوعات اجتماعی پیش از آنکه نیازمند تبلیغات و اقدامات شعاری باشد نیازمند اقدامات اجرایی و تأثیر گذار است و یکی از تأثیرگذارترین مراجع در کاهش آسیب‌های طلاق مراکز مشاوره است.

اعظمی به کاهش سایر پرونده‌های مرتبط با اختلافات خانوادگی نیز اشاره کرد و افزود: این روند نشان دهنده تأثیرگذاری برنامه‌های تدوین شده بر کلیه پرونده‌های حقوقی و کیفری حوزه خانواده است.

وی ابراز امیدواری کرد با ادامه این رویکرد و همراهی و مشارکت بیش از پیش نهاد‌های متولی بتوان شاهد ادامه این روند کاهشی پرونده‌های طلاق در سال‌های آینده بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.