سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

«همرزم» نگاهی متفاوت به ستاد جنگ‌های نامنظم

مستند همرزم به کارگردانی مسعود دهنوی چهارشنبه ۳۱ خرداد ماه ساعت ۲۰ از شبکه مستند پخش می‌شود. 

شبکه مستند، «همرزم» در شبکه مستند و گروه مستند روایت فتح تولید شده و با نگاهی متفاوت به موضوع ستاد جنگ‌های نامنظم از ابتدا تا ادغام‌شدنش و آدم‌های مؤثر در این ستاد می‌پردازد. 

ستاد جنگ‌های نامنظم  یک سازمان نظامی چریکی در ایران بود که سال ۱۳۵۹ تأسیس شد و در روز‌های نخست جنگ ایران و عراق مسئولیت طراحی و اجرای عملیات‌های چریکی علیه نیرو‌های ارتش عراق را برعهده داشت. فرماندهی  این ستاد از ابتدای تأسیس با مصطفی چمران بود و پس از شهادت او در  اواخر خرداد ۱۳۶۰ ادغام شد.   

«همرزم» با نگاهی متفاوت به ستاد جنگ‌های نامنظم روی  آنتن می‌رود و سعی دارد خاستگاه مردمی و اجتماعی این ستاد را واکاوی کند.   

این مستند روایی مبتنی بر آرشیو، مصاحبه و نریشن است و برای تولید آن از آرشیو تلویزیون، روایت فتح و ارگان‌های دیگر استفاده شده است.   

«همرزم» در شبکه مستند تولید شده و از عوامل آن می‌توان به تصویربردار: مجتبی عمارلو، دستیار تصویر: سجاد دهنوی، مدیرتولید و صدابردار: بابک پاک جامه، تدوین: صالح جعفری، مسعود دهنوی، نویسنده متن: ابوذر دارابی، گوینده متن: حسین محمودیان، اصلاح رنگ و نور: نازنین گودرزی، گرافیک حسین بتوئی و آرشیو محمد استواری و ابراهیم وصالی استوار اشاره کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.