سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

خودکفایی در صنعت کاغذ با تکمیل کارخانه مشترک در ونزوئلا + فیلم

محمدمهدی اسماعیلی گفت: با مسئولان ونزوئلایی در بحث ساخت و تکمیل کارخانه کاغذ مشترک به تفاهم رسیدیم و برای این امر ۴۰۰ هزار هکتار جنگل در نظر دیده شده است.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی  درباره حضور در ونزوئلا و بستن قرارداد‌های مشترک در این کشور گفت: با مسئولان ونزوئلایی بحث ساخت و تکمیل کارخانه کاغذ مشترک را به تفاهم رسیدیم و هفته آینده هیئت کارشناسی ما برای این امر به ونزوئلا خواهد رفت.

وی گفت: این موضوع حرکت بسیار بزرگی است و استفاده از  ۴۰۰ هزار هکتار جنگل را برای این امر در نظر دیده اند.

اسماعیلی گفت: مشکلاتی که درباره مرغوبیت و رنگ کاغد ایرانی مطرح می‌کردند آن جا بر طرف می‌شود و همزمان هم خودکفایی داخلی و هم کار تولید مشترک کاغذ را با خارج از کشور و با قیمت بسیار ارزان در حال نهایی کردن هستیم و به امید خدا به محض آن که این خودکفایی به شبکه انتشار کتاب وصل شود شاهد تثبیت قیمت‌ها و ارتقای خوبی در حوزه نشر خواهیم بود.

اسماعیلی در ارتباط با نظارت وزارت فرهنگ و ارشاد در ارتباط با انتشار کتاب‌ها گفت: در سال بیش از ۱۱۰ هزار مجوز کتاب داده می‌شود و متاسفانه ممکن است در این امر مشکلاتی نیز پیش آید، اما برنامه ما آن است که به صورت جدی و با استفاده از سامانه‌های جدید از خطا‌های انسانی در ارتباط با این موضوع و مجور‌های انتشار اشتباه جلوگیری کنیم.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۱۵ ۲۱ تير ۱۴۰۲
همینطور که اسم فرهنگ وارشاد می آید فقط یه فکر قلم وکاغذ میافتیم پس‌کی در باره ارشاد صحبت میکنی از زیر عینک خیلی چیزها را نمیبینی
ناشناس
۲۲:۱۶ ۱۵ تير ۱۴۰۲
خدایا مرا ببخش این آقای اسماعیلی انسان فعالی به نظر نمی آید مخصوصا در بُعد ارشاد وحجاب
ناشناس
۱۶:۲۵ ۰۲ تير ۱۴۰۲
شمال دیگر درخت پیدا نمی شود