سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اینترنت پرسرعت نسل چهارم به روستای آفتابدر الموت رسید

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین از پوشش ارتباطی پرسرعت در روستای آفتابدر خبر داد.

حجت الله امینی، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان قزوین، در برنامه بازدید هفتگی خود از روستا‌های استان، پوشش ارتباطات روستایی را از اولویت‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برشمرد و تاکید کرد تا پایان سال جاری، هیچ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان بدون اینترنت نباشد.

وی افزود: روستای آفتابدر به دلیل موقعیت خاص جغرافیایی و منطقه کوهستانی، همواره از مشکل ارتباطی برخوردار بود که خوشبختانه با پیگیری‌های فراوان و تامین تجهیزات مورد نیاز از طرف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، توسط شرکت ارتباطات‌های وب، با هزینه‌ای بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال راه اندازی و در اختیار مردم این روستا قرار گرفت.

امینی ادامه داد: روستای آفتابدر در بخش الموت شرقی شهرستان قزوین و در ۷۰ کیلومتری این شهرستان واقع است و برای دسترسی به این روستا می‌بایست مسیر کوهستانی و پر پیچ و خم الموت را طی کرد، آفتابدر با ۳۹ خانوار و ۱۰۹ نفر جمعیت از روستا‌های گردشگری استان می‌باشد و امیدواریم با بهبود وضعیت ارتباطی، شاهد رشد اقتصادی و فرهنگی این روستا باشیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، گفت: با راه اندازی این سایت روستایی، اهالی روستا و روستا‌های اطراف می‌توانند از نسل ۴ تلفن همراه استفاده نمایند که برای اطمینان و تست سرعت و کیفیت، همراه تیم کارشناسی و با حضور در محل، ارتباط تصویری با معاون وزیر، باقری اصل برقرار گردید و او به طور مستقیم با اهالی روستا گفت‌وگو کرد.

نماینده ارشد وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان، تاکید کرد: از مجموع ۷۰۱ روستای بالای ۲۰ خانوار استان، تاکنون حدود ۶۳۵ روستا از اینترنت پرسرعت برخوردار شده اند و مابقی نیز با تامین تجهیزات مورد نیاز تا پایان سال جاری از طعم شیرین فناوری اطلاعات بهره‌مند خواهند شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.