سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی خبر داد؛

برگزاری دعای عرفه در بیش از ۱۰۰ نقطه از استان مرکزی

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: دعای روحبخش عرفه در بیش از ۱۰۰ مکان مذهبی استان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام فراهانی مدیرکل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: دعای روحبخش عرفه روز چهارشنبه ۷ تیرماه از ساعت ۱۶ و۳۰ دقیقه در بیش از ۱۰۰ مکان مذهبی استان برگزار می‌شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی افزود: این مراسم معنوی با حضور اقشار مختلف مردم به خصوص جوانان مؤمن و انقلابی در سطح مساجد، حسینیه‌ها و برخی امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این آئین‌های معنوی که به صورت مردمی با همکاری تشکل‌های دینی و مساجد برگزار می‌شود دعای روحبخش عرفه حضرت امام حسین (ع) توسط مداحان اهل بیت قرائت می‌شود.

فراهانی با اشاره به اینکه دشمنان انقلاب اسلامی با جنگ ترکیبی، فرهنگی و تهدید نرم خود به دنبال تضعیف ارزش‌های معنوی و انقلابی در جامعه هستند برگزاری اینگونه برنامه‌های فرهنگی و دینی را مؤثر در خنثی کردن توطئه‌های استکبار جهانی ذکر کرد.

وی بیان کرد: این آئین معنوی در مرکز استان در مکان‌های مختلف در سطح محلات به خصوص در گلزار شهدای شهر اراک و مصلی بیت المقدس برگزار می‌شود و تمامی تمهیدات آن با همکاری بخش‌های مختلف صورت گرفته است.

نهم ذیحجه به نام روز عرفه نامگذاری شده و یکی از آداب مهم آنکه از سوی مسلمانان جهان و ایران اجرا می‌شود قرائت دعای عرفه امام‌حسین (ع) است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.