سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس پارلمان عربی:

پارلمان‌های آسیایی و عربی باید تقویت شوند

رئیس پارلمان عربی با اشاره به نگرانی‌ها و چالش‌های مشترکی که با پارلمان کشور‌های آسیایی و عربی وجود دارد، به رسیدن به راه حل‌های واحد تاکید کرد.

عادل العسومی رئیس پارلمان عربی در اجلاس کمیته دائمی بودجه و برنامه ریزی و دومین نشست کارگروه اسناد پایه مجمع مجالس آسیایی (APA) گفت: پارلمان‌های عربی روابط نزدیکی را با فرهنگ و تمدن‌های مختلف بین ملت‌های عربی و آسیایی ایجاد کردند.

وی با بیان اینکه بیشتر کشور‌های عربی در قاره آسیا وجود دارند، افزود: شکی نیست روابط کشور‌های عربی و آسیایی به دولت‌ها منحصر نمی‌شود؛ اعضای پارلمان‌ها می‌توانند به نمایندگی از ملت‌های عربی و آسیایی با یکدیگر گفتگو داشته و نقش‌آفرینی کرده تا در راستای استراتژی‌مان آینده بهتری را برای آسیا تامین کنیم.

رئیس پارلمان عربی اضافه کرد: در جهان عرب و آسیا نگرانی‌های مشترکی وجود دارد که تنها شامل مبارزه با فقر یا بیکاری نیست و مواردی همچون توانمندسازی زنان و آموزش و جوانان هم است که برای آن باید تلاش فراوانی صورت گیرد.

العسومی با تاکید بر اینکه باید پارلمان‌های آسیایی و عربی تقویت شوند، گفت: هنوز همکاری‌ها به سطح مورد نظر نرسیده و آرمان‌ها محقق نشده است. تکالیف بزرگ‌تری بر عهده ماست و باید برای تقویت روابط دو چند جانبه بین کشور‌ها تلاش کنیم.

رئیس پارلمان عربی همچنین با تاکید بر توسعه روابط تجاری، اقتصادی گفت: پارلمان عربی در راستای تقویت روابط با سایر ملت‌ها و نزدیک شدن دیدگاه‌ها در تلاش بوده و لذا هماهنگی و همکاری بیشتر سبب مستحکم شدن روابط مبتنی بر تامین منافع ملت‌ها و امنیت و توسعه می‌شود.

وی در پایان با بیان اینکه پارلمان کشور‌های عربی در حال هماهنگی مستمر با پارلمان‌های کشور‌های آسیایی در مجامع بین المللی است، افزود: از پارلمان آسیایی برای هماهنگی خوب و همکاری تشکر می‌کنم؛ تلاش پارلمان عربی در راستای ثبات و امنیت منطقه بوده و انسجام و وحدت بین ملت‌ها را دنبال می‌کند. ان شاءالله بتوان همکاری بیشتر در راستای منافع ملت‌های خود داشته باشیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.