سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

غبطه شهدا به حضرت ابوالفضل العباس (ع) در روز قیامت

یک کارشناس مذهبی گفت: همه شهدا در روز قیامت به حضرت ابوالفضل العباس (ع) غبطه می‌خورند و آرزویشان این است که به مقام حضرت (ع) نائل شوند.

حجت الاسلام والمسلمین رضا غلامی، کارشناس مذهبی، درمورد فضائل شخصیتی حضرت ابوالفضل العباس (ع) بیان کرد: هر یک از شهدا، مقامات و کرامات و فضائل و درجاتی دارند و امام سجاد (ع) فرموده اند: همانا برای عمویم عباس (ع) نزد خداوند تبارک و تعالی مقامی است که همه شهدا در روز قیامت بر او غبطه می‌خورند و آرزویشان این است که به مقام حضرت ابوالفضل العباس (ع) نائل شوند. زیرا بالاترین مقام را حضرت عباس (ع) دارند.

این کارشناس مذهبی گفت: به قول علامه طباطبایی به نقل از استاد خود، مرحوم آیت الله سید علی قاضی: هنگام مکاشفه‌ای که برای بنده شد حضرت اباعبدالله الحسین (ع) را مظهر رحمت الهی دیدم. همه عنایات نازل شده از ناحیه حضرت امام حسین (ع) است و حضرت عباس (ع) باب فیوضات آن حضرت هستند. بنابراین، یکی از القاب حضرت ابوالفضل العباس (ع)، باب الحوائج است و بسیاری از انسان‌هایی که حتی مسلمان و شیعه نیستند و ممکن است دینی هم نداشته باشند در آستان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) می‌آیند و دست توسل به حضرت ابوالفضل العباس (ع) دارند. 

حجت الاسلام والمسلمین غلامی تصریح کرد: یکی از ویژگی‌های علمدار لشکر اباعبدالله الحسین (ع) این است که در کربلا مظاهر عشق و ارادت و وفاداری و گذشت و پای کار امام بودن را به تصویر کشیدند و هر آن چه داشتند را خالصانه به پیشگاه خداوند متعال تقدیم کردند و امان نامه را زیر پا گذاشتند و استوار وثابت، مطیع امر امام خود بودند و اگرچه تشنگی بر ایشان غلبه کرد و آب در دست‌های ایشان بود، ولی قطره‌ای از آب را ننوشیدند و فرمودند برادرم و فرزندان برادرم تشنه هستند و من چگونه از این آب بنوشم؟

این کارشناس مذهبی افزود: حضرت ابوالفضل العباس (ع) دیگران را بر خود مقدم کردند و قبل از این که به شهادت برسند سه نفر از برادرانشان را آماده رزم کردند و به میدان فرستادند و هر سه شهید شدند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.