سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز لایروبی آبراه‌های تالاب انزلی

لایروبی آبراه‌های تالاب بین المللی انزلی با بیش از هزار میلیارد ریال اعتبار آغاز شد.

حسین یونسی، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان گیلان گفت: طرح لایه برداری و عمق بخشی حدود ۵۳۰ هزار متر مکعب از آبراه‌های سوسر روگا، نهنگ روگا، راسته خاله، و مسیر‌های ارتباطی نهنگ روگا و سوسرروگا به پیربازار روگا با بیش از هزار میلیارد ریال اعتبار آغاز شده است.

او افزود: این طرح از مرداد امسال و با لایروبی مسیر آبی نهنگ روگا به پیربازار روگا آغاز و با صدور مجوز‌های بعدی زیست محیطی تکمیل خواهد شد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان همچنین به ظرفیت‌های گردشگری در تالاب انزلی اشاره و تصریح کرد: لایروبی نشدن ادواری آبراه‌های تالابی و روند کاهش سطح آب دریای خزر، برخی از آبراه‌های این تالاب را مسدود و محدودیت‌هایی برای تردد قایق‌های تفریحی ایجاد کرده است.

به گفته یونسی، نوروز امسال ۶۶ هزار گردشگر در آبراه‌های تالاب انزلی تردد کردند.

تالاب انزلی زیستگاه گونه‌های نایاب آبزیان، پرندگان و گیاهان نایاب است که از سال ۱۳۵۴ در کنوانسیون بین المللی رامسر به ثبت رسید.

این تالاب بین‌المللی حالا با انواع فاضلاب‌های صنعتی، خانگی، بیمارستانی، ضایعات کشتارگاهی، سموم کشاورزی، پسماند‌ها و نخاله‌ها، گیاهان مهاجمی چون آزولا و سنبل آبی، تصرف اراضی و ساخت و ساز در حریم تالاب، آتش زدن نیزار‌ها با هدف تصرف، ورود رسوبات از رودخانه‌ها و انتقال آلودگی از دریا و کاهش میزان آب موجود، دست و پنجه نرم می‌کند.

شهرستان بندر انزلی در ۴۰ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.