سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۴۱ درصد درخواست‌های مجوز کسب و کار نتیجه گرفت

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: از مجموع درخواست‌های مجوز کسب و کار که ثبت شده است، ۴۱ درصد آن‌ها صادر شده است.

ذاکریان مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی گفت: از شهریور پارسال تاکنون ۵ هزار و ۵۱۲ درخواست مجوز کسب و کار از استان در درگاه ملی مجوز‌ها ثبت شده است.

او افزود: تاکنون ۴۱ درصد این مجوز‌ها محقق شده است.

ذاکریان با تأکید بر اینکه مزایای این سامانه ملی باید بیش از گذشته در جامعه تبیین و تشریح شود بیان کرد: سه کارکرد اصلی درگاه ملی مجوز‌ها این است که برای هر کسب و کار شرایط، مدارک، زمان و هزینه صدور مجوز را شفاف کرده، پنجره واحد ثبت درخواست مجوز و رهگیری متقاضی تا دریافت مجوز تشکیل شده و ثبت، پیگیری شکایت و راهنمایی متقاضی از دستگاه صادرکننده کارکرد دیگر این سامانه است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با بیان اینکه به عنوان مدیرکل امور اقتصادی و دارایی مدعی العموم سرمایه‌گذاران در استان است اظهار کرد: از طرفی پاسخگوی سرمایه‌گذاران هستیم و پیگیری ثبت شکایات در درگاه ملی مجوز‌ها در خراسان جنوبی دنبال می‌شود.

او ادامه داد: در این ارتباط تاکنون ۲ دستگاه که همکاری لازم را در صدور مجوز‌ها نداشتند، به دستگاه نظارتی معرفی شدند و از طریق تعامل با رئیس کل دادگستری و دادستان مرکز استان یک شعبه ویژه برای رسیدگی به این موارد دایر شده است.

ذاکریان جذب سرمایه‌گذاری خارجی به ویژه از کشور‌های همسایه و همسو را یکی از اولویت‌های استان ذکر کرد و گفت: استاندار از توسعه سرمایه‌گذاری به خصوص جذب سرمایه‌گذاران خارجی حمایت جدی دارد تا با ورود آن‌ها بتوانیم توسعه استان را رقم بزنیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی با اشاره به آغاز عملیات اجرایی کارخانه تولید الیاف شیشه با سرمایه‌گذاری خارجی در ناحیه صنعتی شهید کاوه خضری گفت: یکی از مشکلات زیرساختی این طرح، تأمین گاز مورد نیاز است که برای رفع آن پیگیری شده و با اجرای خط انتقال از دشتک زابل به نهبندان مشکل گازرسانی به صورت کامل رفع خواهد شد.

او عنوان کرد: میزان سرمایه‌گذاری مصوب خارجی از ۹۹۱ میلیون دلار به یک میلیارد و ۲۶۷ میلیون دلار در خرداد امسال رسیده که رشد ۲۷ درصدی دارد و میزان سرمایه‌گذاری خارجی جذب شده در استان از ۸۶ میلیون دلار در ابتدای دولت به ۹۷ میلیون دلار در هم اکنون رسیده است که رشد ۱۱ درصدی دارد.

ذاکریان گفت: طرح‌های دارای مجوز سرمایه‌گذاری خارجی از ۱۳ طرح به ۲۶ طرح در هم اکنون رسیده که رشد ۱۰۰ درصدی دارد؛ همچنین تعداد طرح‌های فعال و دارای سرمایه‌گذاری خارجی جذب شده از ۱۲ طرح به ۱۴ طرح رسیده که ۱۶ درصد رشد داشته است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.