سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارائه خدمات ۶۶ موکب آذربایجان‌شرقی به زائران خارجی

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی از خدمات رسانی تعداد ۶۶ موکب این استان به زائران اربعین حسینی از کشور‌های خارجی و همسایه خبر داد.

 حجت الاسلام محمود حسینی در جریان بازدید از موکب‌های مستقر در مبادی وروردی و خروجی آذربایجان شرقی به سمت عراق، گفت: این موکب‌ها در مناطقی از شهر‌های عجب شیر، ایلخچی، آذرشهر، بناب و ملکان که در مسیر تردد زوار داخلی و خارجی از جمله از کشور‌های ترکیه و جمهوری آذربایجان قرار دارند، استقرار یافته و به مسافران کربلا خدمات ارئه می‌کنند.

وی با اشاره به استقرار تعداد ۶۵ موکب آذربایجان شرقی در مناطق مرزی و همچنین کشور عراق و مسیر‌های منتهی به کربلای معلی، افزود: بیشترین تمرکز موکب‌های استان در مسیر نجف به کربلا است، به طوری که بیش از ۴۰ موکب آذربایجان شرقی در این مسیر مستقر هستند.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: تعدادی از مواکب اعزامی از آذربایجان شرقی نیز در شهر‌های سلیمانیه، کاظمین و سامرا استقرار پیدا کرده و علاوه بر این، زائران تردد کننده از مرز‌های مهران و تمرچین نیز از خدمات موکب‌های آذربایجان شرقی در این مبادی مرزی استفاده می‌کنند.

وی گفت: برخی از این مواکب علاوه بر ارائه خدمات معمول و مرسوم رفاهی شامل اسکان و توزیع غذا بین زوار اربعین، در زمینه انجام اقدامات و ارائه خدمات فرهنگی نیز فعال هستند و حتی برخی موکب‌های برپا شده نیز با رویکرد صرف فرهنگی فعالیت می‌کنند.

حسینی اضافه کرد: فعالیت این موکب‌های فرهنگی از این منظر حایز اهمیت است که باید در ایام اربعین بُعد معرفتی و تبیینی فرهنگ قرآنی و عاشورایی مکتب سیدالشهدا (ع) در کنار شور حسینی این تجمع میلیونی شیعیان جهان مورد توجه و تاکید قرار گیرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.