سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش صادرات از استان قزوین به ۷ کشور خارجی

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت قزوین از افزایش صادرات از قزوین به امارات متحده عربی، پاکستان، ارمنستان، هند، ازبکستان، تاجیکستان و عمان خبر داد.

مجید برزگر معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت قزوین گفت: امسال این استان در سال جاری خود نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش صادرات محصولات کشاورزی و صنعتی به هفت کشور خارجی روبرو بوده است.

برزگر تاکید کرد: هفت کشور یاد شده شامل امارات متحده عربی، پاکستان، ارمنستان، هند، ازبکستان، تاجیکستان و عمان هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر از قزوین به ۲۰ کشور خارجی صادرات صورت می‌گیرد، یادآور شد: از نظر ارزش صادراتی و وزن محصولات، بیشترین رقم افزایشی متعلق به کشور امارات متحده عربی بوده که ۱۹۸ درصد از نظر ارزش و ۱۴۴ درصد از نظر وزنی سهم صادرات قزوین را به خود اختصاص داده است.

برزگر، بیشترین محصولات صادراتی از استان قزوین را در بخش صنعت ارزیابی کرد و گفت: مهمترین کالا‌هایی که به این کشور صادر می‌شود شامل محصولات شیمیایی، پلیمری، ماشین سازی و تجهیزات، لوازم خانگی، خودرو و نیرومحرکه، صنایع برق و الکترونیک، محصولات سلولزی، نساجی، پوشاک و صنایع غذایی است.

به گفته این مسئول، استان قزوین یکی از قطب‌های کشاورزی و صنعتی کشور محسوب می‌شود که در سال‌های گذشته توانسته ۲۰۰ نوع انواع محصول صنعتی و کشاورزی را به بیش از ۵۰ کشور خارجی صادر کند.

معاون بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صمت قزوین خاطرنشان کرد: حمایت از صادر کنندگان و همچنین تولید کنندگان در راستای بازاریابی محصولات در کشور‌های حوزه خلیج فارس یکی از اولویت‌های اساسی در سازمان صمت محسوب می‌شود.

برزگر یادآور شد: امیدواریم با رفع برخی موانع در انجام تعهدات ارزی و همچنین دیپلماسی موفق با کشور‌های همسایه شاهد رشد چشمگیر صادرات محصولات به خارج از کشور بیش از پیش باشیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.