سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تکلیف کهف الشهدای بیرجند چه می‌شود؟

زمزمه‌هایی از به مزایده گذاشتن زمین‌های مدرس ۳۲ بیرجند که مکان کهف الشهدا است به وسیله سازمان املاک و اموال بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور به گوش می‌رسد.

نوفرستی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی در برنامه پرسمان صدا و سیمای استان گفت: سازمانی در بنیاد شهید تحت عنوان سازمان اموال و املاک وجود دارد که مستغلات بنیاد شهید را تمشیت می‌کند ، زمین‌ها و ساختمان‌های  راکد را مولدسازی و یا تعیین تکلیف می کند که بحث واگذاری زمین‌های کهف الشهدای بیرجند دیروز به اطلاع ما رسید.

او افزود: کار در حال پیگیری از طریق مسئولین ذیربط است و استاندار و سایر مسئولین پیگیر رفع و حل این موضوع هستند.

نوفرستی بیان کرد: مولد سازی در مورد زمین‌های راکد باید اجرا شود در حالی که زمین‌های کهف الشهدا در مناسبت‌های مختلف استفاده می‌شود و خواسته‌ی خانواده شهدا برای واگذار نشدن این زمین‌ها به حق است.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی ادامه داد: در گذشته در بنیاد شهید به جای اینکه در آن مکان مولد سازی شود و سازمان بنیاد شهید در آنجا بنا شود، در سایت اداری این سازمان ساخته شده است که رفت و آمد برای خانواده‌های شهدا خصوصا آن‌هایی که کهولت سن دارند دشوار است و پیگیر این هستیم تا با ارائه طرح، در زمین‌ها ساختمان جدید تاسیس شود.

تبدیل وضعیت ۹۰۰ ایثارگر در استان

نوفرستی مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی گفت: بحث تبدیل وضعیت کاری ایثارگران در این دولت اقدامی بود که به نحو احسن انجام شد.

او افزود: از ابتدای دولت فعلی تاکنون ۹۰۰ ایثارگر تبدیل وضعیت شده اند.

نوفرستی بیان کرد: اعتبارات اختصاص داده شده به استان برای مرمت و بازسازی و گلزار شهدای در استان به اندازه اعتبارات در ۱۵ سال قبل بوده است و به وسیله آن کار مرمت ۱۲ گلزار شهدا در استان در حال انجام و تا پایان سال به سرانجام می‌رسد.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی ادامه داد: در مورد بحث‌های درمانی نیز ۳۷ هزار عائله بنیاد شهید شامل شهدا، جانبازان، آزادگان و خانواده‌های آنان تحت پوشش بحث‌های درمانی قرار می‌گیرند و پزشکانی نیز برای اطلاع از وضعیت خود افراد به منزل شان رفته و در صورت نیاز به پزشکان متخصص در استان، استان‌های دیگر و یا حتی در برخی مواقع به خارج از کشور هم ارجاع داده می‌شوند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.