سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

از ابتدای امسال تاکنون محقق شد؛

واگذاری ۸۱۲ قطعه زمین روستایی در خراسان جنوبی برای ساخت مسکن

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۶۱ هکتار زمین تملک و تعداد ٨١٢ قطعه زمین در سطح روستا‌های استان واگذار کرده ایم.

 تنها مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی گفت: بهسازی بافت‌های با ارزش روستایی و هدف گردشگری در ٥ روستای استان شامل روستا‌های فورگ، خور، نایبند، چنشت و کریمو انجام شده است.

او افزود: اعتبار هزینه شده برای این امر در مجموع ۱۰ میلیارد و ۵۱۳ میلیون تومان بوده است.

تخصیص ۸۰۰ میلیون اعتبار برای اجرای بافت‌های باارزش روستایی

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی یادآور شد: در سال ١٤٠١ مبلغ ٨٠٠ میلیون تومان جهت ادامه اجرای بافت باارزش روستای نایبند طبس اختصاص یافته است.

تنها در رابطه با تأمین و واگذاری زمین در روستا‌ها گفت: تاکنون بیش از ۶ هزار و ۸۲۱ هکتار زمین در سطح روستا‌ها از ابتدای تشکیل استان تملک شده است.

او ادامه داد: همچنین به ۳۰ هزار و ۶۰۹ خانوار روستایی در این مدت زمین واگذار شده است.

صدور ۸۲ هزار و  ۴۱۵ جلد سند روستایی و شهری در استان

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه در سال ١٤٠١ مقدار ٧٦٢ هکتار زمین تملک و تعداد ۳ هزار و ۲۰ قطعه زمین نیز در سطح روستا‌های استان واگذار گردیده است، افزود: همچنین از ابتدای سال ١٤٠٢ مقدار بیش از ۲۶۱ هکتار زمین تملک و تعداد ٨١٢ قطعه زمین نیز در سطح روستا‌های استان تاکنون واگذار گردیده است.

تنها با اشاره به اینکه در راستای برنامه‌های سوم و چهارم توسعه و ماده الحاقی به قانون ساماندهی با همکاری ثبت اسناد و املاک در روستا‌های بالای ٢٠ خانوار و شهر‌های زیر ٢٥ هزار نفر از ابتدای تشکیل استان تاکنون تعداد ۸۲ هزار و ۴۱۵ جلد سند صادر شده است، بیان کرد: از این تعداد ۷۱ هزار و ۸۰۴ جلد سند روستایی و ۱۰ هزار و ۶۱۱ جلد سند شهری بوده است.

او اضافه کرد: در سال ١٤٠١ تعداد ۳ هزار و ۹۱۵ جلد سند در سطح استان صادر شده که تعداد ۲ هزار و ۹۲۷ جلد سند روستایی و ٩٨٨ جلد سند شهری است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه از ابتدای سال ١٤٠٢ تعداد ۱۰ هزار و ۴۳۳ جلد سند در سطح استان صادر شده که تعداد یک هزار و ۶۱ جلد سند روستایی و ٣٧٢ جلد سند شهری است، بیان کرد: هدف اصلی طرح سند دار کردن، رسمیت بخشیدن به مالکیت اراضی روستایی است.

تنها تصریح کرد: از دیگر مزایای صدور سند می‌توان به کمک به توسعه و رونق اقتصاد در روستاها، ساماندهی نظام مالکیت اراضی واقع در بافت روستاها، امکان استفاده به عنوان وثیقه در تسهیلات بانکی، افزایش ارزش حقوقی و اقتصادی املاک، تثبیت مالکیت و از بین بردن اختلاف ملکی، کاهش سطح دعاوی املاک روستایی در مراجع قضائی اشاره کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.