سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تقویت مدارس دولتی و فنی و حرفه‌ای رویکرد اصلی آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: سیاست اصلی وزارت آموزش و پرورش تقویت مدارس دولتی و توسعه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است.

کلام الله صفری گفت: آموزش و پرورش و نهاد مدرسه یک ساختمان شیشه‌ای و حفظ و صیانت از آن وظیفه همگانی است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با تاکید بر نقش اثرگذار معلمان در جهاد تبیین می گوید: جهاد تبیین به معنای از بین بردن شک و تردید در افکار عمومی، جدا سازی حق و باطل و پاسخ به شبهات نیازمند جهاد علمی و فرهنگی است. برای شکستن محاصره تبلیغاتی و فرهنگی غربی و مقابله با پمپاژهای رسانه‌ای نیازمند یک حرکت عمومی در قالب جهاد تبیین هستیم.

به گفته او، در راستای جهاد تبیین و جلوگیری از هرگونه تشکیک و شبه افکنی باید در مقابل نشر مطالب کذب و شیطنت رسانه‌ای ایستاد اما نقد منصفانه و ارائه راهکار به دور از سیاه نمایی نیز یک فرصت برای رشد است که باید از آن نیز استفاده کنیم.

صفری افزود: دشمنان انقلاب با جنگ ترکیبی به دنبال نفوذ در ذهن کودکان و نوجوانان هستند و برای این کار آموزش و پرورش را مورد حمله قرار داده اند چرا که می‌دانند با وجود اقتدار آموزش و پرورش نفوذ دشمنان به ذهن و قلب دانش آموزان امکان پذیر نیست.

او با تاکید بر ایفای نقش تمام ارکان جامعه در جریان تعلیم و تربیت گفت: آموزش و پرورش و نهاد مدرسه یک ساختمان شیشه‌ای است که حفظ و صیانت از آن یک وظیفه همگانی است. با وجود حملات و سنگ اندازی‌های دشمنان، همگان باید با دستمال تمیز غبارها و لکه‌های این ساختمان شیشه‌ای را پاک کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل با اشاره به اقدامات انجام شده در قالب پروژه مهر اظهار داشت: با هدف حفظ امنیت و سلامت دانش آموزان پروتکل ۴۵ بندی تهیه و به مدارس ابلاغ شده است که اجرای دقیق و مستمر آن مورد تاکید آموزش و پرورش است.

صفری با تاکید بر کمبود فضای آموزشی در استان گفت: با وجود تمام محدودیت و کمبودها بیش از ۳۸۰ پروژه مدرسه سازی در استان اردبیل در حال ساخت و ساز است. بیش از ۶۰ هزار مترمربع به فضای ورزشی دانش آموزی اضافه شده و بیش از ۴۰ باب زمین چمن مصنوعی در مدارس استان با تاکید بر مناطق محروم احداث شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.