سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خزعلی اعلام کرد؛

تعطیلی برخی از شیرخوارگاه‌ها در تهران

خزعلی با اشاره به اصلاح قانون مربوط به واگذاری نوزادان بدون سرپرست گفت: این موضوع سبب شده است برخی از شیرخوارگاه‌ها در تهران تعطیل شود.

انسیه خزعلی، معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده اظهارداشت: برنامه‌های خوب زیادی در حوزه بانوان در همین مدت محدود اجرایی شده مانند بیمه زنان باردار تا پایان شیردهی مثل بیمه ناباروری و بیمه سلامت و بحث‌های مثل پشتیبانی اداری و ارتقا جایگاه بانوان که نتایج خوبی داشته است.

وی افزود: از فواید سفر‌های استانی آگاهی به بعضی مشکل‌های استانی و حل آن‌ها است مثل قانون به فرزندی پذیرفتن نوزادان از شیر خوارگاه که در این موضوع مراحل اداری واگذاری بسیار سخت بود، اما الان قانون اصلاح شده است و این روند بسیار تصریح شده به گونه‌ای که برخی از شیرخوارگاه‌ها در تهران تعطیل شده است.

خزعلی گفت: ۹ کارگروه در زمینه‌های مختلف خانواده تشکیل شده است فرهنگ در خانواده، سرگرمی در خانواده، بحث محیط زیست و سالم نگه داشتن آن که باید آموزش از خانواده و کودکان شروع شود در زمینه‌های مشاوره‌های ازدواج در استان‌هایی که آمار طلاق زیاد است اجرای طرح در اولویت است.

وی بیان داشت:در مورد دختران و پسران بازمانده از تحصیل خیلی برایمان اهمیت دارد که در این مورد طرحی توسط نهضت سواد آموزی برای روستاییان و عشایر اجرا شده است در خصوص همین مشکل تأسیس خوابگاه‌ها و آموزش مجازی هم در دست بررسی است که هیچ کس از تحصیل جا نماند.

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور، ادامه داد: جهت کسب و کار پایدار خانواده محور برای اولین بار معاونت زنان بودجه ویژه‌ای به این بحث اختصاص داده شده است و برای اولین بار است که در طی این دو سفر بودجه اختصاصی به بحث بانوان تصویب شده است.

خزعلی گفت: در تمام زمینه‌ها در حد توان آماده حمایت از سمن‌ها هستیم و از طرح‌های سمن‌ها استقبال می‌کنیم و در برخی از استان‌ها برای پیشگیری از آسیب‌ها و مهارت افزایی با پشتیبانی از سمن‌ها حرکت‌های خوبی انجام شده مانند آموزش‌های پیشگیری از خودکشی و مهارت آموزی‌های خانواده‌های بد سرپرست و در حال بازپروری که نتایج خوبی هم داشته است.

برچسب ها: حضانت ، شیرخوارگاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۴۷ ۱۳ آبان ۱۴۰۲
بچه ها رو از سر خودشون واز میکنن و میندازن به ملت بدبخت