سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستور رئیس کل دادگستری سمنان برای بررسی علل وقوع سیلاب در کالپوش

رئیس کل دادگستری استان سمنان در پی وقوع سیلاب در منطقه کالپوش، دادستان عمومی و انقلاب میامی را موظف به بررسی علل مختلف حوادث ناشی از سیلاب شب گذشته در این منطقه کرد.

محمدجعفر عبدالهی رئیس کل دادگستری استان سمنان گفت: در پی بارش باران شب گذشته در بخش‌های مختلف منطقه کالپوش در حجم بسیار زیاد و در فاصله زمانی اندک که متأسفانه منجر به وقوع خسارات به منازل، معابر و زیرساخت‌های منطقه شده است، دستگاه قضایی استان ورود قانونی را در دستور کار قرارداده است.

وی افزود: بررسی استحکامات، اجرای طرح‌های آبخیزداری و مهار سیلاب از طریق سیل بند و اقدامات بازدارنده دیگر می‌بایست از سوی دادستان عمومی و انقلاب میامی پیگیری شده تا با هرگونه تسامح و تساهل برخورد شود.

رئیس کل دادگستری استان سمنان تاکید کرد: چنانچه محور‌های مواصلاتی مسدود و دچار آبگرفتگی شده است، بازگشایی به سرعت انجام و امداد رسانی به مردم بخش‌های سیل زده ادامه داشته باشد و رسیدگی فوری به مشکلات مردم و تأمین امنیت و حفظ آرامش خانواده‌های درگیر سیل در اولویت خدمت رسانی قرارگیرد.

عبدالهی به دادستان عمومی و انقلاب میامی تاکید کرد: منازلی که دچار آسیب و خسارت شده است علاوه بر افزایش استقرار ضابطین جهت صیانت از مال و اموال مردم، خانواده‌های خسارت دیده به مکان امن دیگر منتقل می‌شوند.

وی تصریح کرد: با تشکیل کارگروه فوری و با حضور مسئولان حوادث غیر مترقبه چنانچه فرد یا افرادی مفقود و حتی باغ ها، مزارع و دام و طیور اهالی منطقه تلف شده بلافاصله برای شناسایی مفقودین وتعیین میزان و پرداخت خسارت به مالکین اقدام و پیگیری‌های قانونی کماکان ادامه داشته باشد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.