سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

آتش‌بس موقت تاکتیک فریب غربی‌ها است

کارشناس سیاست خارجه گفت: آتش‌بس موقت تاکتیک فریب غربی‌ها است، ظلم‌اسرائیل آنقدر مشخص است که افکار عمومی کشور‌های غربی هم دست به اعتراض زده‌اند.

علیرضا تقوی کارشناس سیاست خارجه در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره مطرح شدن موضوع آتش بس موقت توسط ٖآمریکایی‌ها برای جنگ در غزه گفت: آتش بس موقت تاکتیک فریب است، چرا که آمریکایی‌ها خواهان گسترش جنگ نیستند و معتقد هستند که جنگ باید در همین جغرافیای غزه محصور بماند و حماس نابود شود.

وی افزود:‌پس قصد می‌کنند با فضاسازی در خصوص آتش بس موقت، جنگ را از خود دور کنند و مسئولیت جنگ غزه و جنایات اسرائیل را برعهده نگیرند و چهره مثبتی از خود نشان دهند تا ملت‌های جهان و افکار عمومی کمتر به آن‌ها فشار بیاورند.  

کارشناس سیاست خارجه ادامه داد: بایدن و دولتش به دنبال آن هستند که اکنون افکار عمومی آمریکا خصوصا رنگین پوستان که جزو رای دهندگان اصلی دموکرات‌ها هستند، بیشتر به دولت اعتراض نکنند و بایدن در بین آن‌ها دچار فروپاشی آرا نشود و همچنان امید خود را برای انتخابات سال آتی داشته باشد.

وی گفت: دلیل دیگر آن است که محور مقاومت به پایگاه‌های آمریکایی‌ها کمتر حمله کند و فرصت تنفسی هم برای اسرائیلی‌ها فراهم شود و چهره بهتری از آن‌ها نشان داده شود که با آتش بس موافق بوده و خواهان خروج غیر نظامیان هستند. اما این طرح فریب است که اثری هم نداشته  و خیلی هم جدی گرفته نشده است.

تقوی تاکید کرد: صهیونیست‌ها وارد باتلاق بدی شده اند. آن‌ها هدفی تحت عنوان نابودی حماس برای خود مطرح کردند که هیچ گاه به آن نمی‌رسند و باید بدانند که هر چه جنگ فرسایشی‌تر شود این به نفع محور مقاومت است و این محور از این فرصت استفاده می‌کند و اهداف خود نسبت به فلسطین را تحقق می‌بخشد.

وی گفت: درنتیجه معتقد هستم جنگ طولانی خواهد بود و فعلا افق روشنی برای پایان جنگ وجود ندارد و این البته به نفع محور مقاومت و به ضرر اسرائیل است و در این مورد شک نداشته باشید.

کارشناس سیاست خارجه اظهار کرد: ظلم‌اسرائیل آنقدر محرز و مشخص است که افکار عمومی کشور‌های غربی هم دست به اعتراض زدند. در لندن چند صدهزار نفر به خیابان‌ها آمدند و جنایات صهیونیست‌ها را محکوم کردند و این قطعا تاثیر گذار خواهد بود.

تقوی گفت: این تاثیر گذاری جهانی تحت تاثیر دیپلماسی عمومی امت اسلامی و فضای رسانه‌ای که ایران ایجاد کرده  و همچنین رسانه‌های دیگر مانند شبکه الجزیره قطر و المیادین است. این حرکت‌های جهانی  به دولت‌های غربی فشار وارد می‌کند که حمایت‌های خودشان را از اسرائیل کاهش دهند و قطعا در موضع دولت‌های غربی تعدیل ایجاد خواهد کرد که بسیار مهم و ارزشمند است.

وی ادامه داد:  اکنون فضای رسانه‌ای و افکار عمومی دنیا به نفع فلسطین و به ضرر اسرائیل است. همانطور که اکنون مشاهده می‌کنیم که در بریتانیا و آمریکا که از مهمترین حامیان صهیونیست‌ها هستند همچین تظاهراتی بزرگی بر علیه صهیونیست‌ها شکل می‌گیرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۷:۱۶ ۲۲ آبان ۱۴۰۲
آتش بس موقت فقط وفقط به نفع آمریکا، انگلیس و کشورهای اروپایی خواهد بود . آتش بس یا برای همیشه صورت بگیرد و عقب نشینی رژیم صهیونیستی از فلسطین و پرداخت تمامی خسارات کشور فلسطین و بعد تبادل اسرا و یا اصلا" هرگز . آتش بس موقت معنا نداره .
ناشناس
۱۶:۱۰ ۲۲ آبان ۱۴۰۲
آقای تحلیلگر دقیقا مشخص کنید آتش باران خوبه یا آتش بس با این تحلیل ها در هر صورت اینا فریبکارن که