سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۴۲۶ متخلف زیست محیطی به مراجع قضایی لرستان معرفی شدند

معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست لرستان گفت: امسال ۴۲۶ متخلف زیست محیطی حقیقی و حقوقی آلودگی های صنعتی و واحدهای تولیدی به مراجع قضایی این استان معرفی شد.

نبی اله قائدرحمتی بیان کرد: آلودگی پسماند و نخاله های ساختمانی ۳۰ مورد، آلودگی خاک چهار مورد، آلودگی فاضلاب ۶۸ مورد و آلودگی هوا ۳۲۴ مورد طی مدت یاد شده ثبت شده است.

وی اظهار داشت: بیشترین پرونده ها در خصوص آلودگی پسماند مربوط به ریختن نخاله های ساختمانی در مناطق حساس زیست‌محیطی و حریم راه و منابع آبی و ... است.

معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست لرستان با بیان اینکه در زمینه آلودگی فاضلاب بیشترین پرونده مربوط به آبیاری محصولات کشاورزی با فاضلاب بوده است، ادامه داد: آتش زدن پسماندهای کشاورزی ( کاه و کلش) نیز بیشترین پرونده ها را در آلودگی هوای دارند.

قائدرحمتی با اشاره به اینکه امسال ۲۸ واحد در حوزه رفع آلودگی صنایع آلاینده اقدام کرده اند، تاکید کرد: ۱۰۰ واحد صنعتی آلاینده در این استان فعال است که نیمه نخست امسال ۱۸۱ مورد پایش و نظارت از این واحدها صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه امسال هشت جلسه کارگروه اضطرار در استان تشکیل شده است، افزود: از ابتدای سال تاکنون ۹ روز آلوده در استان ثبت شده است.

معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست لرستان با بیان اینکه امسال ۳۵۳ پایش واحدهای صنعتی و خدماتی در این استان انجام شده است، اضافه کرد: ۴۰۴ بازدید از خوداظهاری آزمایشگاه های معتمد، ۱۴ مورد در حوزه آب زیرزمینی، ۷۰ مورد آب سطحی و ۲ مورد در حوزه خاک انجام شد.

قائدرحمتی به فعالیت حدود یک هزار و ۷۰۰ واحد صنعتی و تولیدی در لرستان اشاره کرد و یادآور شد: همچنین ۱۸ شهرک و نواحی صنعتی و مناطق ویژه در استان وجود دارد و شهرهای خرم آباد، بروجرد، الیگودرز و پلدختر دارای تصفیه خانه فاضلاب هستند و این زیرساخت در دورود، ازنا، الشتر، نورآباد، چگنی، کوهدشت و معمولان در حال احداث است.

وی گفت: امسال پیگیری خوداظهاری حوزه آب و خاک در استان منجر به ۹۸ پایش و در نظارت های انجام و نخاله های ساختمانی ۵۲ مورد ثبت شد که بیشترین میزان مربوط به حوزه شهرداری ها با ۳۵ مورد است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.