سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رأی سبز قاضی در صدور حکم برای شکارچی متخلف در سروآباد

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان از صدور حکم سبز قاضی در پرونده یک متخلف شکار و صید خبر داد و گفت: این متخلف ملزم به تهیه کتب آموزشی و پرداخت هزینه‌های آموزشی در راستای حفاظت از محیط زیست شده است.

 اقبال حمیدی اظهار داشت: یک متخلف سابقه دار، مهرماه سال جاری اقدام به شکار یک راس کل وحشی در منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان کرده بود که با تلاش محیط بانان شناسایی و دستگیر شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان افزود: پس از رسیدگی قضایی پرونده، قاضی طبیعت دوست و محیط زیستی شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفری شهرستان سروآباد در راستای سیاست‌های کلان مقام معظم رهبری در خصوص حفاظت از محیط زیست و آشتی متخلفین با طبیعت بجای تقابل با طبیعت، ضمن تعیین اشد مجازات کیفری برای متهم اقدام به صدور رای سبز زیست محیطی نموده است.

وی گفت: به همین جهت قاضی پرونده فرد متخلف را به تهیه کتب و اقلام آموزشی و پرداخت هزینه برگزاری کلاس‌های آموزش زیست محیطی برای دانش آموزان سروآباد و سایر اقشار مردمی محکوم کرد.

حمیدی یادآور شد: علاوه بر حکم صادره این شکارچی سابقه دار به ۳۰۰ میلیون ریال جریمه نقدی بابت ضرر و زیان محیط زیست نیز محکوم شده است.

وی در پایان صدور چنین آرائ قضایی را بسیار حائز اهمیت دانست و ابراز امیدواری کرد تصمیمات قضایی سمت و سوی متناسب با نهادینه کردن ‏فرهنگ حفاظت از محیط زیست و کاهش جرایم محیط زیستی را در پیش گیرد. ‏

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.