سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برخورد با عاملان آلایندگی در کارخانه ذوب‌آهن + فیلم

با عاملان آلایندگی کارخانه ذوب‌آهن برخورد قضایی شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به آلایندگی‌های امروز کارخانه ذوب‌آهن گفت: بلافاصله تیم‌های اداره کل محیط زیست به کارخانه اعزام وبا پیگیری از طریق مقامات قضایی اقدامات اولیه برای جلوگیری از تکرار آن انجام شد.


منصور شیشه فروش افزود:برای کاهش آلودگی هوا و انتشار آلاینده‌ها در اصفهان، ۴۰ تیم گشت و نظارت به منظور کنترل و برخورد با واحد‌های آلاینده در اصفهان فعال شده اند.


وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته با پایش تیم‌های گشت و نظارت ۹۱ منبع آلاینده متخلف شامل ۳۰ عملیات خاکبرداری، ۲۰ عملیات بتن ریزی، ۲۷ کوره آجرپزی و ۱۴ کارگاه تولید زغال متوقف و با صاحبان آن‌ها برخورد قانونی شد.


شیشه فروش ادامه داد:همچنین در این مدت ۴ واحد آلاینده در شعاع ۵۰ کیلومتری مهروموم و ۲۰ واحد دیگر اخطار دریافت کردند.


مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان بیان کرد: از شب گذشته تاکنون ۲۵۰ مورد پایش صورت گرفته و ۲۵۰۰ مورد از خودرو‌های دودزا و فاقد معاینه فنی نیز توسط پلیس راهنمایی و رانندگی اعمال قانون شدند.

روابط عمومی ذوب‌آهن اصفهان هم اعلام کرد: کوره بلند شماره ۳ این کارخانه که جدیدترین کوره این مجتمع صنعتی است صبح امروز با مشکل ۲۰ دقیقه‌ای در فناوری مواجه و موجب نشر غبار اضافی شد که پس از رفع اشکال، این مجرا مجدد بسته شد و هم اکنون این کوره بدون مشکل فعال است.

هم اکنون بر اساس اطلاعات سامانه پایش کیفی هوای کشور، میانگین شاخص کیفیت هوا در کلانشهر اصفهان ۱۵۲ (AQI) و آلوده برای عموم ثبت شده است.
تداوم آلودگی هوا از اواخر هفته گذشته تاکنون برای چند روزِ متوالی کیفیت هوای اصفهان را به رنگ قرمز و آلوده برای عموم درآورده است.

انباشت آلاینده‌های جوی، مدارس و سپس دانشگاه‌های استان را در هفته جاری به تعطیلی کشاند و همچنین امروز موجب تعطیل شدن اداره‌ها و دستگاه‌های اجرایی شد.


اصفهان کمترین تعداد روز‌های هوای پاک را در مقایسه با سایر کلانشهر‌های ایران دارد و در حالی که صنایع آلوده کننده در شعاع ۵۰ کیلومتری آن پراکنده و روزانه بیش از ۸۰۰ هزار دستگاه خودرو در آن تردد می‌کنند.

برخورد با عاملان آلایندگی در کارخانه ذوب‌آهن
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.