سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساخت ۱۴ مدرسه مشارکتی در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل ستاد اجرایی حضرت امام (ره) چهارمحال و بختیاری گفت: این ستاد با همت بنیاد برکت مشارکت در ساخت ۱۴ مدرسه در استان را برعهده دارند.

محمود ابراهیمی در نشست بررسی وضعیت اجرای طرح حذف مدارس کانکسی، اظهار داشت: در راستای اجرای طرح شهید پناهی حذف ۱۹ مدرسه کانکسی در دستور کار قرار دارد، که ۱۴ مدرسه از این تعداد با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره)، سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه اتمام هرچه سریع‌تر طرح‌های در دست اقدام در دستور کار این ستاد قرار گرفته است، افزود: قسط نخست اجرای این طرح‌ها از سوی بنیاد برکت واریز شده است.

ابراهیمی اضافه کرد: برای تکمیل مدارس کانکسی در روستای سرآقاسید شهرستان کوهرنگ ۱۵ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات بنیاد برکت و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در فاز نخست پیش‌بینی شد که ۴۰میلیارد ریال این میزان تخصیص داده شد.


بیشتر بخوانید


ایرج کریمی مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری به اجرای طرح برچیده شدن مدرسه‌های کانکسی در قالب طرح شهید پناهی به عنوان مهمترین اولویت سازمان نوسازی کشور اشاره کرد و گفت: در دولت سیزدهم این طرح با همکاری دولت سیزدهم و بنیاد برکت در حال اجرا است.

وی افزود: سهم استان در این طرح حذف ۱۹ مدرسه کانکسی در مناطق سخت‌گذر می‌باشد.

کریمی بیان داشت: در این طرح ۳۰ درصد اعتبارات ساخت مدرسه جدید از محل اعتبارات نوسازی مدارس و ۷۰ درصد از محل اعتبارات بنیاد برکت تامین شده است.

وی اظهار داشت: برای اجرای این طرح ۱۵۰ میلیارد ریال اختصاص داده شد که ۵۰ میلیارد ریال این میزان تخصیص داده شد و تاکنون ۱۰ مدرسه کانکسی حذف شده است و حذف بقیه مدارس کانکسی نیازمند تامین زمین درمناطق روستایی استان می‌باشد.

کریمی ادامه داد: حدود ۱۰ درصد مدارس چهارمحال و بختیاری تخریبی است و اکنون ۱۹۴ هزار دانش آموز در بیش از دو هزار واحد آموزشی در سطح استان مشغول علم‌آموزی هستند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.