سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تفاهم‌نامه همکاری مناطق آزاد ارس و چابهار برای توسعه کریدور‌های ریلی امضا شد

تفاهم‌نامه مناطق آزاد ارس و چابهار در ۱۱ ماده به امضای مجید کیانی رییس هیات مدیره و مدیر عامل ارس و امیر مقدم رئیس هیات مدیره و مدیر عامل سازمان منطقه آزاد چابهار رسید.

مدیرعامل منطقه آزادچابهار گفت: در این تفاهم‌نامه بر روی موضوعاتی، چون همکاری در حوزه کریدور ترانزیتی شمال _ جنوب، حمایت ۲ جانبه از جریان جذب سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد، تشکیل شرکت سرمایه‌گذاری مشترک، تشکیل کمیته مشترک همکاری‌های ۲ جانبه، ایجاد دفاتر نمایندگی چابهار در ارس و ارس در چابهار تاکید شده است. 

رییس هیات مدیره و مدیرعامل ارس نیز اظهار کرد: خوشبختانه دولت سیزدهم اراده جدی دارد که مزیت بزرگ سرزمینی و ژئوپلتیک ایران و قرارگیری کشورمان در مرکز کریدور‌های جهانی غربی _ شرقی و شمالی _ جنوبی را به صورت مطلوبی فعال سازد و مناطق آزاد هم در این چارچوب راهبردی ظرفیت‌های قابل توجهی دارند. 

مجید کیانی افزود: منطقه آزاد چابهار دارای بندر اقیانوسی است و در همسایگی کشور هند، از بزرگترین اقتصاد‌های جهانی قرار دارد و می‌تواند محور تعاملات ترانزیتی و تجاری شمالی _ جنوبی باشد و کشور‌های حاشیه اقیانوس هند و کشور هند را به کشور‌های آسیای مرکزی و اوراسیا متصل کند. 

وی با بیان اینکه منطقه آزاد ارس در مرز‌های شمال‌غرب ایران، دارای نقش مکمل برای چابهار بویژه در عرصه تعاملات بین‌المللی و اوراسیاست، خاطرنشان کرد: ارس در زون نوردوز، در واقع تنها مرز زمینی ایران با اتحادیه اوراسیاست و ما می‌تواتیم با منطقه آزاد چابهار، در صورت تکمیل خط‌آهن زاهدان _چابهار یک کریدور ترانزیت ریلی کامل را از جنوب شرق ایران تا مرز‌های شمال‌غرب ایجاد کنیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.