سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

۲۸ درصد اردبیلی‌ها در طرح پایش فشار خون و دیابت شرکت کردند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: ۲۸ درصد اردبیلی‌های بالای ۱۸ سال در غربالگری فشار خون و دیابت شرکت کردند.

محمد جعفرزاده در جریان بازدید از روند اجرای طرح پایش بیماری فشار خون و دیابت در اردبیل، اظهار کرد: طرح غربالگری بیماری خطرناک فشار خون و دیابت که از بیماری‌های پایه‌ای است از ۲۰ آبان ماه در استان اردبیل و مراکز بهداشتی آغاز شده و تا ۱۵ دی ماه ادامه دارد.

او تصریح کرد: افراد بالای ۱۸ سال با مراجعه به مراکز بهداشتی، خانه‌های بهداشت و مراکز جامع سلامت می‌توانند در این طرح به صورت رایگان سلامت خود را در ۲ حوزه فشار خون و دیابت مورد سنجش و ارزیابی قرار دهند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: از بین مراجعان که بیش از ۹ هزار و ۳۰۰ نفر بودند، یک‌هزار و ۸۰۹ نفر مبتلا به فشار خون و یک‌هزار و ۹۷۴ نفر مبتلا به دیابت شناسایی شده تا با ارجاع به مراکز درمانی تخصصی مورد مداوا قرار گیرند.

جعفرزاده افزود: تلاش ما بر این است تا با شناسایی بیماران مبتلا به فشار خون بالا و دیابت زمینه پیش آگاهی و ارتقای سلامت آن‌ها را در سنین پایین‌تر فراهم کنیم تا در مراحل بعد درمان آن‌ها با پیچیدگی روبه‌رو نشود.

او در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: شرایط استان اردبیل نسبت به سایر استان‌ها در شناسایی و کنترل بیماری‌های زمینه‌ای مناسب است و قطعاً تغذیه بهتر و کاهش مصرف دخانیات به ارتقای سلامت افراد منجر خواهد شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اضافه کرد: در مراکز بهداشتی و درمانی همکاران ما تلاش می‌کنند تا با فراهم کردن بستر‌های مناسب و پایش فصلی سلامت افراد جامعه را به ویژه در گروه‌های سنی بالای ۴۰ سال مورد توجه قرار دهند.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.