سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

غربالگری ۱۴۱ هزار نفر در پویش ملی سلامت خراسان جنوبی

۱۴۱ هزار نفر از مردم خراسان جنوبی در پویش ملی سلامت غربالگری شدند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: غربال گری دیابت و فشار خون بالا از ۲۰ آبان ماه امسال با تلاش و همت شبانه روزی پزشکان، کارشناسان، مراقبین سلامت و بهورزان در حال اجراست و تاکنون حدود ۱۴۱ هزار نفر، شامل ۲۴ درصد جمعیت هدف (گروه سنی ۱۸ سال و بیشتر) سنجش شده اند.

شایسته افزود: از ۱۴۱ هزار نفر فرد غربال شده در این پویش، هزار و ۷۰۶ مورد جدید مشکوک به پر فشاری خون، هزار و ۳۱۱ مورد جدید مشکوک به دیابت، حدود ۲۷ هزار نفر مورد در معرض خطر فشار خون بالا و ۱۱ هزار و ۶۸۵ نفر در مرحله پیش دیابت شناسایی شده اند که این مورد نشان از اهمیت مشارکت حداکثری در پویش دارد.

وی گفت: افراد غربال گری شده در این طرح با مراجعه به مراکز خدمات جامع سلامت و پایگاه‌های بهداشتی شهری و روستایی، خانه‌های بهداشت و همچنین ایستگاه‌های سیار ویژه پویش ملی سلامت در سطح استان، ضمن دریافت خدمات رایگان ارزیابی سلامت، مورد آموزش و مشاوره قرار گرفته و در صورت نیاز به درمان برای انجام مراقبت‌های بعدی راهنمایی می‌شوند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: برای رسیدن به اهداف عالی این طرح ملی و بهره مندی عادلانه مردم از خدمات سلامت در جامعه، مشارکت روز افزون تمامی نهاد‌ها و سازمان‌ها (دولتی و خصوصی) و مشارکت مردمی در اطلاع رسانی و دعوت به حضور در پویش ملی سلامت، مورد نیاز است.

دکتر شایسته با معرفی سامانه خود اظهاری پویش ملی سلامت به آدرس http://Health.MCI.ir، از تمامی افراد توانمند و مردم دعوت کرد با مراجعه به این سامانه به این پویش بپیوندند

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.