سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز کاشت گیاه باریجه در ۳۰۰ هکتار از مناطق کوهستانی کاشان

کاشت گیاه باریجه در ۳۰۰ هکتار زمین‌های مناطق کوهستانی اسحاق آباد، مرق و ویدوجا کاشان به صورت کپه کاری و بذر پاشی آغاز شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کاشان گفت: کشت بذر این گیاه در اراضی ملی و طبیعی از ابتدای آذر آغاز شده است و تا پایان ماه جاری ادامه دارد.


محمدمهدی شریفی افزود: پیش‌بینی می‌شود ۱۲۰هزار پایه گیاه باریجه با هدف توسعه و غنی‌سازی زیستگاه گیاه صنعتی باریجه در سطح این اراضی کشت شود.


او گفت: گیاه باریجه از گیاهان دارویی مراتع بخش کوهستانی کاشان به شمار می‌آید و در طب سنتی ایران از شیره باریجه برای درمان، اسهال، بهبود زخم، کاهش نفخ، درمان صرع، سنگ کلیه و مثانه و بواسیر استفاده می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان کاشان افزود: این گیاه دارویی با ارزش در صنایع بهداشتی آرایشی، دارویی، نظامی و عطر سازی کاربرد فراوان دارد و قیمت هر کیلو گرم شیره باریجه ۱۵ میلیون ریال است که پس از فرآوری در کشور‌های اروپایی هر کیلوگرم آن میلیارد‌ها ریال ارزش اقتصادی پیدا می‌کند.


شریفی گفت: جلوگیری از فرسایش خاک، جلوگیری از روان آب‌ها و تبخیر، تثبیت خاک، افزایش علوفه و کاهش فشار دام در مراتع از دیگر مزیت‌های کاشت باریجه است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.