سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

روایت حماسه عاشورایی غواصان گردان حضرت یونس (ع) + فیلم

غواصان دریادل عملیات کربلای چهار در اوج مظلومیت و اقتدار به شهادت رسیدند.

 نجیمی رزمنده و عضو گردان حضرت یونس (ع) به بیان رشادت‌های رزمندگان عملیات کربلای ۴ و گردان غواصان گفت: گردان یونس شامل مجموعه‌ای از رزمندگان لشکر امام حسین (ع) بود و کارگردان فعالیت‌های غواصی بود.


نجیمی با بیان اینکه  نقشه این عملیات را نابودی دو اسکله البکر و الامیه (العمیه) بود افزود: اسکله الامیه هدف اصلی بود، و همه رزمندگان گردان یونس در اوایل جوانی‌شان با میانگین سنی بین ۱۷ تا ۲۰ سال در این عملیات حضور داشتند.


او گفت: اعضای گردان با آمادگی کامل درا ین عملیات شرکت کنند بطوریکه در روز‌های منتهی به عملیات «رزمندگان در یک روز ۲۵ بار عرض کارون را بدون توقف و با تجهیزات انفرادی طی می‌کردند و به آسانی ۵ کیلومتر را شنا کردند.

نجیمی همچنین افزود: «کربلای ۴»، عملیات نظامی تهاجمی نیرو‌های مسلح ایران در جنگ ایران و عراق بود، که در دی‌ماه سال ۱۳۶۵ به فرماندهی سپاه پاسداران برگزار شد و این عملیات سوم دی‌ماه سال ۱۳۶۵ در محور «ابوالخصیب» در جنوب عراق، به صورت گسترده و با هدف آماده‌سازی مقدمات فتح بصره، به همت نیرو‌های مسلح ایران آغاز شد و درپی لو رفتن طرح عملیات و با تحمل تلفات بالای انسانی در روز‌های نخست، ۵ دی‌ماه سال ۱۳۶۵ با عقب‌نشینی نیرو‌های ایرانی، پایان یافت.


این رزمنده دفاع مقدس در پایان افزود: با شکست عملیات کربلای ۴، دو هفته بعد، نیرو‌های ایرانی با شرکت در عملیات کربلای ۵ شکست بزرگی را به دشمن بعثی تحمیل کردند.

روایت حماسه عاشورایی غواصان گردان حضرت یونس (ع)
 
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.