سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رسانه حلقه اصلی در توسعه صنعت گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی خواستار معرفی جاذبه‌های استان از طریق رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما شد و گفت: امید است با کمک مجموعه وزارت بتوانیم از رسانه ملی جاذبه‌های خراسان جنوبی را معرفی کنیم.

شاهوردی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی در ستاد توسعه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان که با حضور وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد، گفت: خراسان جنوبی سومین استان پهناور کشور با ۹ اثر ثبت جهانی و هزار و ۳۷ اثر در فهرست آثار ملی کشور است.

 او با بیان اینکه حوزه سرمایه گذاری در زمینه گردشگری در دولت سیزدهم افزایش خوبی داشته است، افزود: در حال حاضر ۲۳۸ مورد تاسیسات گردشگری در خراسان جنوبی داریم.

شاهوردی اظهار کرد: در حوزه صنایع دستی ۱۲۰ رشته فعال داریم و حوزه سنگ‌های قیمتی و نیمه قیمتی به عنوان زنجیره ارزش انتخاب شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی ادامه داد: می‌توانیم از ظرفیت منحصر به فرد روستا‌ها در توسعه صنعت گردشگری استفاده کنیم و بیشتر جاذبه‌های گردشگری خراسان جنوبی نیز در روستا‌ها است.

او خواستار معرفی جاذبه‌های استان از طریق رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما شد و گفت: امید است با کمک مجموعه وزارت بتوانیم از رسانه ملی جاذبه‌های خراسان جنوبی را معرفی کنیم.

شاهوردی خواستار افزایش تسهیلات از محل منابع ملی برای سرمایه‌گذاران حوزه گردشگری شد و اظهار کرد: همچنین خواستاریم در خصوص تأمین زیرساخت‌های مورد نیاز مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در حوزه صنایع دستی، با ۶ بازارچه فعال جزو استان‌های پیش‌رو هستیم، بیان کرد: اما تکمیل این بازارچه‌ها نیازمند اعتبار بوده که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

او یادآور شد: خواستاریم در حوزه پروازی، اختصاص مجوز ویژه در خصوص برقراری پرواز‌های چارتری به مرکز خراسان جنوبی انجام شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.