سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

صادرات ۵۴۱ میلیون دلار کالا از گیلان

رئیس سازمان صمت گیلان از صادرات ۵۴۱ میلیون دلار کالا از این استان خبر داد.

تیمور پورحیدری، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: در ۹ ماهه امسال ۵۴۱ میلیون دلار کالا شامل انواع محصولات کشاورزی، صنعتی، معدن و صنایع مدنی، پتروشیمی و پایه نفتی از این استان صادر شده است.

او افزود: طی این مدت ۹۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۵۴۱ میلیون دلار از استان گیلان صادر شده که نسبت به سال ۱۴۰۱ به لحاظ وزنی ۶ درصد و از نظر ارزشی ۷ دهم درصد افزایش را نشان می‌دهد.

به گفته رئیس سازمان صمت گیلان، بیشترین صادرات انجام شده در بخش کشاورزی ۲۳۲ میلیون دلار، صنعت ۱۹۴ میلیون دلار، معدن و صنایع معدنی ۶۳ میلیون دلار، پتروشیمی و پایه نفتی ۵۲ میلیون دلار بوده است.

پورحیدری تصریح کرد: میزان واردات کالا به استان گیلان در ۹ ماهه امسال هزار و ۹۶۲ تن کالا به ارزش هزار و ۵۴۶ میلیون دلار بود که در مقایسه با سال قبل از نظر وزنی ۷۰ و از نظر ارزشی ۴۴ درصد رشد داشته است.

او همچنین گفت: عمده کالا‌های وارداتی شامل محصولات کشاورزی به ارزش ۵۱۹ میلیون دلار، صنعتی ۹۳۹ میلیون دلار، معدن و صنایع معدنی ۸۳ میلیون دلار و پتروشیمی و پایه نفتی پنج میلیون دلار بوده است.

پورحیدری افزود: طی ۹ ماهه امسال ۹ نمایشگاه جهیزیه، صنعت ساختمان، مبلمان و صنایع چوب، تأسیسات و سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی، شیرآلات و تجهیزات ساختمانی، کیف و کفش و پوشاک، صنعت آب و تأسیسات، موتورسیکلت و قطعات یدکی خودرو و ماشین آلات و نهاده‌های کشاورزی در استان گیلان برگزار شده است. 

منبع: ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۸:۲۱ ۱۸ دی ۱۴۰۲
??