سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس قوه قضاییه در دیدار با نخست‌وزیر عراق:

جهان اسلام باید علیه ماشین جنگی صهیونیست‌ها به پا خیزد

حجت‌الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای در دومین روز از سفر خود به عراق با محمد شیاع السودانی دیدار و گفتگو کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران در دومین روز از سفر خود به عراق، با «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق دیدار و گفتگو کرد.

رئیس قوه قضاییه کشورمان در این دیدار با قدردانی از مواضع مطلوب و قوی دولت و ملت عراق در حمایت از مردم غزه، بر لزوم افزایش فشار‌های سیاسی دنیای اسلام به آمریکا و رژیم صهیونیستی برای توقف کشتار مردم غزه تأکید کرد و گفت: همه جهان اسلام باید علیه ماشین جنگی صهیونیست‌ها به پا خیزد و ضروری است همه اهرم‌ها را برای توقف کشتار سبعانه و کور صهیونیست‌ها در غزه فعال کنیم.

رئیس دستگاه قضا در ادامه این دیدار، با اشاره به مشترکات فراوان دو ملت ایران و عراق و حجم بالای مناسبات و توافقات در حوزه‌های مختلف میان طرفین، اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران همواره حامی ثبات و امنیت و توسعه در عراق است و در زمینه‌های مختلف آماده کمک به این کشور برای غلبه بر مسائل و مشکلات می‌باشد.

رئیس عدلیه تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران خواهان تحکیم و توسعه روابط با عراق در تمامی حوزه‌هاست و از هرگونه ابتکاری برای افزایش سطح روابط دو طرف، استقبال خواهد کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای همچنین بر ضرورت اجرای کامل توافقات امنیتی میان ایران و عراق و مقابله همه‌جانبه با تروریست‌هایی که از جانب دشمنان دو ملت ایران و عراق برای تهدید و تحدید امنیت دو کشور مأموریت یافته‌اند، تاکید کرد. 

رئیس قوه قضاییه در این دیدار از مهمان‌نوازی و اقدامات دولت عراق در رابطه با رفاه و تسهیل امور زُوار اَعتاب مقدسه بویژه در ایام اربعین، قدردانی به عمل آورد. 

همچنین در این دیدار، محمد شیاع السودانی نخست وزیر عراق طی سخنانی ضمن اشاره به حمایت اصولی و مستمر جمهوری اسلامی ایران در قبال موضوع فلسطین، گفت: ما از حمایت‌های مستمر رهبری و رئیس جمهور ایران از دولت و ملت عراق قدردانی می‌کنیم.

وی با اشاره به آمادگی کشور عراق برای توسعه و تقویت روابط با ایران در تمامی زمینه‌ها، به تشریح برخی اقدامات صورت‌گرفته در خصوص پروژه‌های در دست اجرا میان دو کشور پرداخت. 

نخست‌وزیر عراق همچنین گفت: امنیت ایران، امنیت عراق است و اجازه نمی‌دهیم اقدامی علیه امنیت ایران از درون عراق انجام شود.

وی همچنین بر ضرورت افزایش هماهنگی دو کشور ایران و عراق و سایر کشور‌های حامی فلسطین در مجامع منطقه‌ای و بین‌المللی و حقوق بشری تاکید کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۴
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۳:۳۹ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
همه کشور ها را میخواهند بندازند جلو خودشون خارج از گود بشینند بگویند لنگش کن
ناشناس
۱۹:۵۳ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
همه شماها جمع بشید نمیتونید یه افسر اسراییلی رو از بین ببرید
ناشناس
۱۹:۵۲ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
داداش اینا دیگه کل غزه رو گرفتن ، شما کی میخواین از حرف زدن فراتر برید یه کاری بکنید همین عده ای که هنوز پشت شما موندن سر مقاومت و اینهاست، اگر ببینن همینم فقط حرف و لب و دهن ه ازتون دور میشن ها
ناشناس
۱۹:۰۵ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
اگر رفتار کارکنان و وکلا و رای قاضی ها در دادگاههای ایران بر اساس قوانین اسلام است، من و خیلی ها ترجیح میدیم دادگاههای ما به شیوه امریکا و اروپا اداره بشند. آقای اژه ای، ریاکاری دینی، فساد و ازار مردم کار عادی دادگاههاست
محمد
۱۸:۵۲ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
رئیس قوه قضائیه ایران جناب اژه‌ای
لطفاً به جای فلسطین و غزه و کلا کشورهای اجنبی که اصلاً هم ایرانی نیستند فقط به فکر دستگیر کردن و محاکمه
این رانت خواران، مافیای قدرت که ان‌شاءالله شما آقای اژه‌ای از همین باند مافیای قدرت نباشید و اختلاس گران و دزدان بیت المال باشید و اگه با ما مردم هستید و خداوند و اهل بیت علیهم السلام را قبول دارید عادل باشید و حق ما مردم را از ظالم بستانید واقعاً و انصافاً ما مردم داریم توی بعد اوضاع خراب اقتصادی و این گرانی ها دست و پنجه نرم می کنیم و
هر روز سفره های ما مردم تنگ تر و خالی تر می شود.

(( لعنت الله اهل الظالمین من الاولین والآخرین ))
ناشناس
۱۸:۴۰ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
از کشورهای اسلامی بخاری بلند نمیشه !!!
حتی ایران هم تا الان کار قابل توجه و ویژه ای انجام نداده !!!
همه کنار نشستن و به جنایات رژیم صهیونیستی نگاه می کنند !!!
با این موضع گیری ها اسرائیل با خیال راحت به کشتن فلسطینی ها هم در غزه هم در کرانه باختری !!!
ناشناس
۱۸:۲۵ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
جهان اسلام؟ اول اینکه حاکمان این جهان اسلام نقش همدیگر رو ندارند و فعلا همه سکوت کردند البته طالبان و داعش و القاعده و گروه های تکفیری و... هم هیچ عکس العملی از خودشان نشان ندادند. پس امیدی به این جهان اسلام نیست.
ناشناس
۱۷:۵۵ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
اگه این قاتل وحشی که دیوانه وار در حال نسل کشی استد را به درک واصل نکنید همه از کوچک و بزرگ را خواهد کشت.
ناشناس
۱۷:۰۸ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
باشه، مراتب رو به اطلاعش میرسونم
ناشناس
۱۷:۰۱ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
چشم منتظر دستور شما بودن . همین الان بپا خواهند خیز.
ناشناس
۱۶:۲۶ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
مساجد نقش بزرگی دربه حرکت انداختن مردم علیه این ماشین دارند زیرا همدلی ایجاد میکنه.اتحاد نیروی هوایی این کشورها رمز موفقیت هست.
ناشناس
۱۶:۰۹ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
مسلمانان علیه اسرائیل به پا خیزید
ناشناس
۱۶:۰۵ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
یکی از جهان اسلام شما به پا خیزید..
ناشناس
۱۵:۴۵ ۲۵ بهمن ۱۴۰۲
ایران حداقل به دیوان بین المللی دادگستری بر علیه نسل کشی اسراییل اقامه دعوا کند