سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری همایش ازدواج در دانشگاه کردستان

همایش «ازدواج بهنگام، آسان، موفق و پایدار» به مناسبت هفته جوان و با حضور سید محمود انوشه در دانشگاه کردستان برگزار شد.

عصر امروز همایش «ازدواج بهنگام، آسان، موفق و پایدار» به مناسبت هفته جوان و با حضور دکتر سیدمحمود انوشه در دانشگاه کردستان برگزار شد که با استقبال زیاد دانشجویان همراه بود.

دکتر سیدمحمود انوشه در این مراسم به مسائل اساسی ازدواج و نحوه شناخت زوجین از همدیگر اشاره کرد و گفت: جوانان ما در انتخاب شریک زندگی خود دقت و حساسیت داشته باشند و هر کسی را به قلب و ذهن خود راه ندهند.

وی بیان کرد: هر کسی شایسته ورود به خلوت آدم نیست و باید بدانیم زمانی برای کسی اهمیت داریم که اولویت آن فرد و نه یکی از گزینه‌هایش باشیم.

این استاد دانشگاه و روانشناس با بیان اینکه انسان سالم انسانی است که مستقل و مهربان باشد نه وابسته و مهرطلب، بیان کرد: اکثر جوان‌های ما به خاطر کامل دیدن یک انسان ناکامل عاشقش می‌شوند و چند سال بعد متوجه می‌شوند نه تنها کامل نبوده بلکه از خود فرد نیز ناقص‌تر است.

وی با عنوان اینکه انتظار ما از زوجین ایرانی فرزند است، گفت: فرزندان شکوه زندگی هستند.

انوشه به نوجوانان توصیه کرد؛ انسان‌ها به اندازه لیاقتشان را دوست بدارید، اما به اندازه ظرفیتشان ابراز محبت کنید.

وی به عوامل تشکیل یک رابطه پرداخت و گفت: هر رابطه سالمی اعم از روابط میان زوجین، همکاری و مسائل دیگر اول باید به نفع خود شخص باشد، ضمن اینکه باید توجه داشت این رابطه به کسی ضرر نرساند و مبتنی بر واقع بینی باشد نه خیال‌پردازی.

این استاد دانشگاه به عوامل نابودی رابطه‌ها اشاره کرد و گفت: صمیمیت بیش از حد، اعتماد بیش از حد و انتظار بیش از حد سه عامل نابودی رابطه است.

انوشه به تشریح معنی ازدواج پرداخت و گفت: ازدواج درمانگر بیماری‌های روحی و روانی نیست، بلکه ازدواج یعنی تعهد، هم‌دردی، شناخت و درک، رفاقت، آزادی، صداقت، مسوولیت‌پذیری، امانت‌داری، انعطاف و امید دادن متقابل است.

تالار گفتمان ازدواج در دانشگاه کردستان ایجاد می شود

رئیس دانشگاه کردستان در این همایش اظهار داشت: خداوند در قرآن کریم آورده است «ازدواج را برای تسکین و آرامش قرار داده‌ایم، مادامی که رحمت بین زوجین باشد».

حامد قادرزاده با اشاره به اینکه دانشگاه باید محل شادی برای دانشجویان باشد، گفت: دانشجو سرمایه جامعه است و دانشگاه درصدد تبدیل نیرو‌های انسانی به سرمایه‌های انسانی است.

وی بر لزوم ایجاد شور و انگیزه در میان دانشجویان تاکید کرد و گفت: مردم کردستان در شرایطی زندگی می‌کنند که جغرافیا و فرهنگ غنی داریم و در مقابل آن به سرمایه‌های انسانی نیاز داریم.

قادرزاده با بیان اینکه مسئولان با خدمتگزاری می‌توانند مسوولیت‌پذیری خود را نشان دهند، گفت: در دانشگاه نیازمند ایجاد تالار‌های گفتمان ازدواج هستیم و برای تحقق آن تلاش خواهیم کرد.

برچسب ها: ازدواج ، کردستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.